29 Temmuz 2012 Pazar

Polisiye Sevdam

Başlığa bakıp da beni öyle yılların polisiye tutkunu olarak düşünmeyin tabi :) Benim bu sevdam daha yeni sayılır. Biraz bahsedeyim şimdi sizlere,

Kitap okumayı oldum olası sevmişimdir. Ama çok uzun süre elime bir polisiye kitabı geçmemişti. Ben de özellikle ilgilenip okumamıştım. Hatta sevmeyeceğimi bile düşünüyordum. Ta ki yaklaşık 2 yıl öncesine kadar. En yakın arkadaşlarımdan birine kitapları sevdirmeye çalışıyordum. (Benim kendimce bir savunmam var: Bence kitap okumayı sevmeyen değil, hangi tarz kitaptan hoşlandığını bilmeyenler var.) Bu arkadaşım için de böyle düşünüyordum. Dedim sevse sevse en çok polisiyeden hoşlanır bu çocuk. Polisiye yazarlar, kitaplar hakkında pek fikrim yok tabi. Başladım netten araştırmaya. Üzülerek söylemeliyim ki pek de fazla Türk yazarla karşılaşmadım. Sonra Ahmet Ümit çıktı karşıma. Tam da İstanbul Hatırası kitabının çıktığı sıralar. Yazarı araştırdım, baktım ki en çok okunanlardan. İstanbul Hatırası ise o sıralar çok satanlar arasında. Birkaç gün içerisinde yazarın İstanbul Hatırası ve Beyoğlu Rapsodisi kitaplarını alıp arkadaşıma hediye ettim. Sonra bir başladı bu arkadaş kitabı okumaya ne zaman mesaj atsam kitap okuyorum diye cevap geliyor. Sonra kitapları bitirdi. Ahmet Ümit'in diğer kitaplarını okumaya başladı. Böylece bir kitapsever daha kazanmış olduk. Bu yorumlardan sonra bende bir hayli merak ettim tabi. İlk Beyoğlu Rapsodisi'ni okudum, arkasından İstanbul Hatırası... Sonra bunları Kavim, Sis ve Gece, Bab-ı Esrar ve yazarın birkaç kitabı daha takip etti. Ben oldum mu bir Ahmet Ümit hastası. Tabi bir yandan da polisiye. Birkaç da yabancı yazarların kitabı. Tabi Ahmet Ümit'in yeri bambaşka benim için.

Eğer sizin de sevdiğiniz polisiye yazarlar, kitapları varsa lütfen önerilerinizi esirgemeyin :)

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder