23 Ağustos 2012 Perşembe

Fedailerin Kalesi Alamut ~ Wladimir Bartol

Okuduğum en sıra dışı kitap !
Okurken aklım çoğu şeyi kabullenmekte zorlandı fantastik geldi ilk başlarda
Ama okuduğum en fantastik kitap demiyorum kesinlikle, en sıra dışı.
Çünkü bu kitapta ne kişiler gerçeğin dışında ne de yaşanan olaylar, mekanlar...
Aksine tarihten bir kesit.
Çevresine dehşet saçan, akıl almaz fikirlere sahip, insanı hayrete düşüren, zaman zaman kanını donduran zaman zamansa bu nasıl bir zihindir ki böyle dahiyane fikirler aklına gelir diye içten içe tuhaf bir hayranlık beslediğim kişi; Hasan Sabbah.
Ve onun ulaşılmaz kalesi 'Alamut'

Katıldığım kitaplaşma etkinliğinde sevgili Ebru(mor baykuş) gönderdi bana bu kitabı. Bir kez daha teşekkür ediyorum Ebru'ya. Kitabı okuyunca bu konuda neredeyse hiç bilgim olmadığını öğrendim. Önce büyük bir istekle bitirdim kitabı. Yazara hayran kaldığımı da es geçmemeliyim. Yabancı bir yazar bu konuyu nasıl bu kadar yakından anlatabilmiş, her seferinde bir kez daha şaşırdım doğrusu. Başından sonuna kadar yazarın büyüleyici havası peşinizi bırakmıyor. Kitabı bitirdiğimde de kendimi o havadan kurtaramadım. Bu konuda tarihi anlamda pek bilgim olmadığı için bilgim romanla sınırlı kalmasın isteyip küçük çaplı bir araştırma yaptım bu konu hakkında.

Kitap bir tarihi kurgu niteliğinde. Gerçek bir olay ve kişiler üzerine kurulmuş olmasına rağmen öne çıkan bazı yanlışlıklar var mesela. Bunlardan en çok öne çıkanı kitapta bahsedilen Hasan Sabbah, Ömer Hayyam ve Nizam'ül Mülk'ün gençliklerine dayanan arkadaşlıklarından bahsedilmesi. Tarihçiler gerek kişilerin yaşlarındaki farklılığa, gerekse yaşadıkları yerlere bakıldığında bunun mümkün olamayacağını, bunu ispat eden bir tarihi vesikanın da olmadığını belirtiyorlar. Bu yüzden okurken bunları göz önünde bulundurmanızda fayda var. Ders, araştırma vs. kitabı değil sonuçta roman da, bu yüzden ben okuduğuma pişman olmadım. Çünkü yazar Hasan Sabbah'ı, onun kendi yarattığı cennetini, kalesini öyle güzel tasvir etmiş ki. Her şey bir bir canlanıyor gözlerinizde.

Ben şimdiye kadar bu kitapla karşılaşmadığıma üzüldüm. Ve okuduğuma pişman olmadım. Siz de es geçmeyin bence ;)

10 yorum:

  1. Elime geçer geçmez okuyacağım.

    YanıtlaSil
  2. O zaman bence siz Amin Maalouf'un Semerkant'ını da beğeneceksiniz, okumadıysanız listenize ekleyin derim.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ekledim bile :)
      Arayı soğutmadan okumayı düşünüyorum (:

      Sil
  3. merakla yorumunuzu bekliyordum. Kitabı almayı çok istiyorum ama bu aralar kitap alışverişi yapmak istemiyorum. paracıklarımı beyoğlu sahaflar festivaline saklıyorum :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bol keyifli alışverişler o zaman :)
      Ama bu kitabı da es geçmeyin derim ben ;)

      Sil
  4. Kitapkolik.Net olarak 4.kitap çekilişimizi düzenliyoruz. Kazanan 3 kişiye istedikleri 1'er kitap hediye edeceğiz. Katılmak için:

    http://www.kitapkolik.net/kitapkolik-net-4-kitap-cekilisi/

    twitter: https://twitter.com/KitapkolikNet

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkürler haber verdiğiniz için :)

      Sil
  5. Merhabalar Sevgili İç Ses,

    Nekadar uzun zaman oldu ve ben hayatın telaşına kaptırıverdim kendimi. Ben kitaplarımı okumaya henüz başlayabilmişken bir de baktım ki sen hem okumuş, hem yorumlamışsın. Üstelik üzerine yeni yeni yazılar bile eklemişsin. Çok güzel bir yazı olmuş. Çok sevindim beğendiğine ve Mshn'nin dediği gibi Amin Maalouf'un Semerkant'ını da seveceksiniz.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Paketi alır almaz ki heyecanımla okuyup yorumlamak istedim. İkisi de çok akıcı kitaplardı ve bir çırpıda bitiverdi. Semerkant'ı listeme aldım. En kısa zamanda satın alıp okumayı düşünüyorum onu da.
      Gerçekten zevkle okuduğum kitaplardı tekrar teşekkürler o yüzden Ebru :)

      Sil