3 Ağustos 2012 Cuma

Sultanı Öldürmek ~ Ahmet Ümit

'' Şahane bir aşk, çoğu zaman harcanmış bir hayat demektir. ''

Ahmet Ümit'in son çıkan kitabı Sultanı Öldürmek. Yine polisiye bir romanla karşımızda yazar. Adından ve kapağından da anlaşılacağı üzere, bu sefer daha çok tarih kokuyor roman.

21 yıl önce sevgilisi tarafından terk edilmiş tarih profesörü Müştak Serhazin. Onu seven adamı bırakıp kariyer peşinde koşan dünyaca ünlü tarih profesörü Nüzhet. Her ikisinin de hocası olan Tahir Hakkı ve asistanları. Başkomiser Nevzat ve ekibi. Ve döneme damgasını vurmuş bir padişah... Yine bir cinayet... Cevabı yüzyıllar öncesinde aranan bir soruşturma...

Ahmet Ümit bu sefer daha çok Osmanlı üzerinden yürütmüş kitabını. Pek çok bilgi ve pek çok olaya yer vermiş döneme dair. Tarih meraklıları bu kitaptan biraz daha fazla tat alacak bana kalırsa. Bu arada yazar bizi yine şaşırtan bir son hazırlamış diğer romanlarında da olduğu gibi.

Polisiye seven biriyseniz, biraz da tarihe ilginiz varsa okuyun derim :)

6 yorum:

  1. Ahmet Ümit bana öyle uzak ki. Sadece 2 kitabını okuma fırsatım oldu. Hep okumak isterim ama bir türlü fırsat bulamam diğerlerinden.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Eğer henüz okumadıysan İstanbul Hatırası'nı tavsiye edebilirim :)

      Sil
  2. Merak ediyorum bu kitabı çok.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Tarihi konuların belki biraz fazla uzatıldığını düşünsem de okunmaya değer buldum ben :)

      Sil
  3. arkadaşım önermişti bu kitabı çok merak ettiklerimden ;)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bir de ben önereyim o zaman :) Ahmet Ümit'in bütün kitapları okunmalı bana kalırsa :))

      Sil