4 Eylül 2012 Salı

İki Şehrin Hikayesi ~ Charles Dickens

Ba - yıl - dım !

Aylardır kitaplığımda duruyordu da ben klasiklere ısınamadığımdan bir türlü elime almıyordum. Neyse ki kitap konusunda fikirlerine değer verdiğim bir arkadaşım övgüyle bahsetti de bu eseri okumakta daha da geç kalmadım. Açıkça söylemeliyim ki en beğendiğim kitaplar arasında yerini aldı. Hem de klasiklere olan ön yargımı kırmış oldu fazlasıyla.

Kesinlikle herkes okumalı, kitaplığında bulundurmalı bu eseri.

Kitabın hangi yanını övsem bilmiyorum. Öncelikle çok gerçekçi bir anlatımı var. Fransız İhtilali'ni resmen yaşatıyor. Dil de bana fazla ağır gelmedi, bunu kitapta biraz ilerledikten sonra daha iyi anlıyorsunuz. Aşırılık yoktu kitapta. Öyle sıkıcı betimlemeler, tarihi olaylarla karşılaşmadım. Evet gerçek bir klasik bu kitap.

Biraz ilerleyip olaylar gelişmeye başladıktan sonra her sayfasında acaba ne olacak diye ilerliyorsunuz. Son sayfalarda bu heyecan giderek katlanıyor. Ve gerçekten mükemmel bir final. Kitap gerçekten doyurucu. Tatmin edici bir sonu var. Sizi kitabı bitirdiğinize kesinlikle pişman etmiyor Charles Dickens.

Es geçilmemesi gereken bir eser diyorum.

Okumadıysanız okuyun, okutturun.


"En iyi zamanlardı, en berbat zamanlardı, bilgelik çağıydı, aptallık çağıydı, inanç devriydi, kuşku devriydi, Işık dönemiydi, Karanlık dönemiydi, umudun baharıydı, umutsuzluğun kışıydı,  önümüzde her şey vardı, önümüzde hiç bir şey yoktu, doğrudan cennete gidecektik, doğrudan cehenneme gidecektik, - sözün kısası, o zamanlar da tam bu zamanlar gibiydi: Sesi en yüksek çıkan yetkililer, her şey ancak en üstün en aşırı mertebelerde anlaşılsın diye tutturmuştu.'' (ilk paragraf)

4 yorum:

  1. Özendim resmen. :)

    Ben de çok zamandır okumak istiyorum İki Şehrin Hikayesi'ni ama önce elimdekiler bitsin diye de almıyorum. Demek ki artık şart oldu.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kesinlikle. Hiç vakit kaybetmeyin derim :)

      Sil
  2. bu kitabı lise 2 de almıştım ama üni de okumuştum. O güne kadar bir ısınamamıştım. Çünkü lise de öğretmenlerin zora ki kitap aldırımlarına sinir oluyordum ve hevesimi kırıyordu. Ama okuduktan sonra geçen onca zamana acıdım. Muhteşem bir roman. Vakit kaybetmeden okunmalıymış oysa... :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sanırım aynı hissi ben de dahil çoğu kişi yaşamış :)

      Sil