15 Eylül 2012 Cumartesi

Postcrossing (yardım)

Şimdi ben yazmayı, mektuplaşmayı falan seven biri olarak postcrossing olayına takıldım son günlerde. Birkaç blogda görüp özeniyordum. Ki bunda en etkili blog cessie nin blogudur efendim. Blogunda paylaştığı posta kartlarıyla beni bu olaya özendirmiştir kendisi. (Öyle özenti biri değilimdir ama heves ettim işte :))

Ama yabancıyım maalesef bu postcrossing'e. Sizden istediğim bilen, ilgilenen varsa beni biraz bilgilendirebilir mi

Nedir bu postcrossing?
Ne gerekir katılmak için?
Yaklaşık ne kadar da bir posta kartı göndeririz?
Uluslararası olduğu için bazı şartlar gerekir mi?
Bize posta kartı göndermek dışında bir maliyet gerektirir mi?

Çok soru sordum sanırım. Ama öyle bilmeden atlamak istemedim.
Yardımlarınızı bekliyorum :)

24 yorum:

  1. Heey, ne özentisi ben de bir başka blogda görmüş de katılmıştım, sorularını yanıtlayabilirim.

    Bu postcrossing daha önce ismini dahi bilmediğim ülkelerden insanların üye olduğu bir kartlaşma sitesidir denebilir sanırım.(http://www.postcrossing.com/)

    Özel bir şey yapman gerekmiyor uluslararası olduğu için. Normal, gönderiyorsun.

    İlk etapta en fazla 5 adres veriyorlar sana, adresler rastgele çıkıyor. 5-14 arasında kart gönderdiysen 6 kişiye kart göndermeye hak kazanıyorsun ve böyle böyle sayı artıyor.

    Ben yejades'de görmüştüm bu postcrossing olayını (http://hippilazman.blogspot.com/) Onun dışında bir de Fermina Daza ilgileniyor bildiğim kadarı ile (http://minoshka.blogspot.com/)

    Kartların ne kadar sürede gittiği mesafe ile de ilgili sanırım. Şu ana dek benim bir haftada giden kartım olmadı, en hızlı ulaşanı 13 günde ulaşmış sanırım. Böyle işte...

    Başka sormak istediğin bir şey olursa bana sorabilirsin. Fermina da çok can birisidir o da yanıtlar diye düşünüyorum. Yejades'i pek tanımıyorum. :D

    YanıtlaSil
  2. Çooooook teşekkür ettim :))
    Hemen inceliyorum önerdiğin blogları da ;)

    YanıtlaSil
  3. Ben de bir kaç saat önce katıldım.
    Ne site hakkında çok şey biliyorum, ne de öyle ahım şahım ingilizcem var.
    Hepsini kurcalaya kurcalaya öğreniriz nasılsa. :D

    YanıtlaSil
  4. keyif alacağın bir gerçek, tanımadığım kişilerden gelen iyi dilek mesajları gibi :)
    ne kadar sıklıkla kart gönderirsen o sıklıkla da kart alırsın aslında senin kartın alıcıya ulaşmadan adresin başka bir kullanıcıya ulaşmıyor gibi düşünebilirsin. Dilersen sana daha önce kart gönderenlerle ya da Türkiye içindeki postcrosingcilerle de kartpostallaşabilirsin

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Göndereceğim 5 kişi belli oldu bakalım :)
      Teşekkürler bilgi için :))

      Sil
  5. şimdi gördüm yazını, ben de yardım ederim seve seve. cessie yazmış zaten, bakiiim başka ne eklenebiliiir, ben de bloglarda görüp üye oldum, aynen öyle kurcalaya kurcalaya öğrendim.

    kart yollarken, hani o "send a postcard"a tıklıyorsun, sana bi adres gösteriyor ya, o sayfada bi de ID numarası veriyor, TR ile başlayan. onu yolladığın katpostalın üstüne yazmayı unutma ki alan kişi o numarayı siteye girebilsin. böylece "register" etmiş oluyor kartını ve sen bi adres daha isteyebiliyorsun. sen de kart alınca aynı şeyi yapıyorsun zaten.

    rusya, ukrayna, belarus üçlüsüne çoğu zaman bi aydan uzun sürüyor kartın ulaşması, bana kendi posta sistemleriyle ilgili olduğunu söyledi bikaç rus üye. avrupa ülkelerine ortalama 10 gün, amerika'ya 15-20 günde gidiyor.

    sana kart geldiğinde "register" ederken yollayan kişiye mesaj da yazabiliyorsun, şöyle bi "kartı aldım, çok teşekkür ederim" falan yazmak iyi oluyor. cessie'yle ben mesela kartımızı alan kişi iki satır bi şey yazmadı mı bozuluyoruz :)

    postcrossing'ciler pula da meraklı, türkiye'den her yere 2 liraya gidiyor kartpostal, 2 liralık bikaç çeşit pul var, postaneden pul istemen surat asmalarla karşılanabilir hazırlıklı ol :) benim postanedekiler önce alıştı, şimdi bıktı benden :)

    bazı üyeler yazıyor "i like cards written and stamped" diye, çünkü anlaşılan arkasına hiçbişey yazmadan, sadece ID numarasını yazıp yollayanlar varmış, bu üyelere normal arkasını yazıp pulu yapıştırıp açık kart yollayabilirsin. bi de "in an envelope, unwritten" isteyenler var, ID numarasını, yazmak istediklerini bi kağıda yazıp, boş kartla beraber zarfa koyup yollamanı istiyorlar. öyle kolleksiyon yapıyorlar herhalde.

    insanların profillerine bakınca göreceksin, bazı üyelerin çok belirli istekleri oluyor, bazı meşhur kartpostal sanatçılarının kartlarını isteyenler var, maymunlu kart olsun, pembe kart olsun, kuzey ışıkları olsun falan diye. ben elimde varsa yolluyorum ama yoksa güzel bi türkiye kartı atıyorum.

    türkiye kartları atarken de bazı üyeler "multi view" kart sevmiyorum yazıyor, multi view'ler şunlar http://www.postcrossing.com/postcards/TR-102168 , böyle üyelere "single view" yolluyorum ben, şunun gibi http://www.postcrossing.com/postcards/TR-99587

    "art card" dedikleri de ünlü tablolar, çizimler falan. ülkelerin bayraklarını biriktirenler var mesela, türk bayraklı kart bulursan al mutlaka :)

    aldığı ve yolladığı kart sayısı 300'leri bulmuş üyelerin sayfalarından bakıyorum türkiye'den hangi kartlar gitmiş diye, aynısını yollamayayım, değişik bi şey görsün diye :)

    bunların çoğunu farketmişsindir allah bilir ama ben yazayım dedim gene de :) aklına takılan başka bi şey var mı?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok güzel bi sistem bu ya. Vallahi hem sayenizde de daha çok bilgi sahibi oldum. Sağolun ve de varolun efenim.

      Sil
    2. Aynı zamanda çok da zevkli :)

      Sil
    3. Kesinlikle :)) Kartpostalları hazır ettim, göndericem ben de bakalım.

      Sil
  6. Çok çok teşekkür ederim vakit ayırıp tek tek açıkladığın için :))
    İnanılmaz faydası oldu bu yazının. Özellikle bu yok pul isterim, yok yazısız kart isterim konularında ve kartın ulaşma süresi hakkında :D
    Bana çıkan kişilerden biri de pul istediğini belirtmiş mesela.

    Aklıma takılan bir şey var aslında. Diyelim ki göndereceğimiz kişinin özel bir isteği yok, kartpostalı açık kart şeklinde mi zarf içinde mi yolluyorsun?

    Tekrar tekrar teşekkürler :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. aaa ne demek, rica ederim :) ben çok debelendim ilk başlarda, ID numarasız kart yolladım, kızcağız aramış beni günlerce falan :)

      özel bi isteği yoksa açık kart yolluyorum. pul alma konusunda postane sıkıntı verirse şurası var: https://www.filateli.gov.tr/

      burdan pullara bakıp sipariş verebiliyorsun, ben bi süredir burdan alıyorum, sadece pulların parasını alıyor kredi kartıyla, ayrıca posta-kargo parası almıyorlar. 10 günde falan da geliyor. burdan alışveriş yapacaksan dikkat et, bazı pullar 6 liralık falan, benim öyle elimde 3.65 liralık bi pul kaldı, hiç bi yere yapıştıramıyorum :)

      Sil
    2. Bakıyorum hemen siteye :)
      Bir de küçük bir sorum daha olacak :D Açık kart olduğunda kart zarar görüyor mu? Biraz takıntılıyım da nedense bu konuda :D O yüzden kararsız kaldım açık kart, zarf konusunda .S

      Sil
    3. valla şöyle bi baktım da gelen kartlara, öyle çok büyük zarar görmüş olan yok hiç. kenarı kırılmış bi kaç tane var. bazılarında kart ince diye damga mürekkebi arkaya geçmiş biraz, daha dükkandan yeni alınmış gibi taze gelenler de var. çin'den gelenler daha çok yıpranmış bak, şimdi farkettim :) ama mesela çoğunluğunda kartın o sivri köşeleri azıcık hırpalanmış sağa sola çarpmaktan.

      ben çok umursamıyorum, böyle geze geze gelmesi daha çok hoşuma gidiyor :) gıcır gıcır kart istiyorsan yaz tabi zarfta yollayın diye, bi sürü kolleksiyoncu hassas insan var, anlarlar seni :)

      Sil
    4. Ekliyorum o zaman hemen bilgilerime, çok sağol :))

      Sil
  7. Merhaba,

    Dünyanın bilmediğin yerlerinden tanımadığın insanlara kart gönderme olayı.. Aslında bildiğimiz kartpostal olayı ama bilmediğimiz insanları sevindiriyoruz.. Aynı şekilde biz hiç beklemediğimiz an posta kuyumuzda görünce seviniyoruz... Yukarıda arkadaşlar zaten detaylı şekilde açıklamışlar... Tekrar etmeye gerek yok sanırım. Pul dışında ayrıca ufak yapıştırmalar aldım. Onlarla süslüyorum ben.. Yurtdışına ücret 2 lira yurtiçi 1 lira ayrıca..

    Detaylı gene anlatım için şu linki verebilirim: http://gazeversite.com/?p=658

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bakıyorum hemen siteye,
      Teşekkürler bilgiler için :)

      Sil
  8. Bende Serrose ve ardından Cessie de rastlamıştım. Üye oldum, 5 adresi aldım. Ama hala adam akıllı bir kart bulamadım :s Önümüzde ki hafta Taksim'i alt üst edicem bulurum mutlaka :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben buldum idareten bir şeyler bakalım. Ama çevredeki tüm kırtasiyelere baktıktan sonra bir dahaki gönderimde yeni kartpostallar bulabilir miyim bilmiyorum :D

      Sil
  9. bu gün ankara ULUS a gittim sırf kart almak için. çünkü normal mahalle kırtasiyelerinde kart bulmak imkansız! oradaki eski kırtasiyelerde buldum. bir de PTT ye gittim. ulus şubesinde ÜCRETSİZ KARTLAR var. çok güzel değiller ama idare eder. tavsiye ederim!

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Gitme şansım olsa kesinlikle kaçırmazdım, yine de çok teşekkürler. Yazın gitme fırsatını yakalarsam uğrarım mutlaka :)
      Ama bir gidip PTT'ye bakmak lazım.

      Sil
  10. Kartın temiz kalması açısından zarfta göndermeyi daha mantıklı buluyorum fakat merak ettiğim biz de adresimizi yazacak mıyız?

    YanıtlaSil
  11. Bize kart gönderen kişi bizim gönderdiğimiz kişi olmadığı için, kartlara kendi adresimizi yazmıyoruz. Bu yüzden ben de yazmadım şimdiye kadar hiç. Ama karşılıklı kartpostallaşmak için isteğe göre yazılabilir belki de :)

    YanıtlaSil