20 Ekim 2012 Cumartesi

Gecelerim Ve Falaka ~ Ahmet Rasim

Ahmet Rasim'in okuduğum ilk kitabı Gecelerim Ve Falaka. Kısa sürede bitirdiğim bir kitap olmasına rağmen beni çok fazla sarmadı. Kitabın türü anı olduğu için bir roman sürükleyiciliği yok zaten kitapta.

Kitap gecelerim ve falaka olmak üzere iki bölüme ayrılmış. İlk bölümde yazarın yaşadığı geceler anlatılırken, ikinci bölümde dönemin okullarına ayrıntılı bir şekilde yer vermiş Ahmet Rasim. O dönemin falakaya dayalı olan eğitim şeklini konu almış eserde. Bu bölümde oldukça bilgilendirici eleştiriler, dönemin koşullarını yansıtan bilgiler var.

Kıyaslamak gerekirse Falaka kısmını daha çok beğendim. Kitabın güzel yani oldukça sıradan olaylar bile yazarın üslubuyla edebi nitelik taşır hale gelmiş. Bu özelliğiyle de kitap edebiyatımız için önemli eserlerden. Ahmet Rasim'in üslubunu, edebi kişiliğini öğrenmek adına yararlı bir kitap diye düşünüyorum.

2 yorum:

  1. Her yerde söylerim yine söylüyorum; Ahmet Rasim gibi yazarlardan uzak durmalı okuyucu. Bunlar burjuvanın pis kalemleridirler. Falaka kısmı az biraz kötüdür haklısın :))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Eleştirmek için bile olsa okuyup bilgi sahibi olmak gerek kişi hakkında (:

      Sil