9 Aralık 2012 Pazar

Serenad ~ Zülfü Livaneli

Bana bu kitabı okutan geçen yılki sıra arkadaşım oldu. Sınıftayız bir baktım bir yandan kitabı okuyor bir yandan da ağlıyor. Bu durum kitabı bitirinceye kadar sürdü sanırım. Madem bu kadar etkileyici bir kitap, ben de aldım hemen listeme. 

Seksen yedi yaşındaki Alman asıllı Profesör Maximilian Wagner'in ABD'den Türkiye'ye gelmesiyle başlıyor olaylar. Romanın ikinci ismi ise profesörü karşılamaya gelen İstanbul Üniversitesi Halkla İlişkiler Sorumlusu Maya Duran. Konu oldukça kapsamlı, pek çok tarihi olaya değinilmiş kitapta. Başta Struma gemisi olmak üzere, Mavi Alay, Yahudi Soykırımı...

Romanın en çarpıcı kısmı Max ve Nadia'nın hikayesiydi. Konu olarak gerçekten etkileyiciydi. Ama bana çok kopuk geldi. Daha doğrusu asıl hikaye bir yerlere sıkıştırılmış hissini uyandırdı. Belki bu olay daha iyi kullanılsa, romanın geneline yayılsa daha bir etkileyici olurmuş. Bu bölümde olaylar gerçekten yoğun bir şekilde anlatılmış. Ama diğer bölümlerde bunun aksine daha durağan bir anlatım vardı.

Beklentimin altında bir kitap oldu benim için. Konusu ne kadar tatmin etse de anlatım bir o kadar yetersiz geldi. Sanatsal yönünü, anlatımını düşük buldum. Sanki sırf ders verme, bir şeyleri öğretme amacı varmış da bunun bir roman olduğu önemsenmemiş hissini verdi bana. 

Fakat şimdiye kadar hiç duymamış olduğum Struma gemisini öğrenmem konusunda ise katkısı oldu.
Önerebileceğim bir kitap, fakat siz yine de beklentinizi çok yüksek tutmayın derim ben.


4 yorum:

  1. Merhaba..Struma Gemisi hakkında bilgi sahibi olduk dediğiniz gibi,okuması hafif bir kitaptı onun dışında.
    Kitaptan aklımda kalan bir söz:
    ''Coğrafya Kaderdir..'' İbn Haldun

    YanıtlaSil
  2. Bir anlamda kitabı özetlemiş de diyebiliriz söze :)

    YanıtlaSil
  3. harika bir kitap. okumayan varsa bir an önce okusun.
    kitabı bitirdiğiniz zaman bir takım yeni bilgiler edinmiş oluyorsunuz. hayatınıza etki edecek bir eser..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yeni bilgiler kazandırdığı tartışmasız..

      Sil