21 Ocak 2013 Pazartesi

Liebster Blog Award

Kitap Kumbaram blogunun sahibesi beni bir ödüle aday olarak göstermiş :))
Bu toyluğuma, bloguma yeterince ilgi gösterememe rağmen beni aday gösterdiği için çooook çok teşekkür ediyorum kendisine :)



'Liebster Book Blog Award' ile adından da anlaşılacağı üzere favori kitap blogunu seçiyoruz. Kitap alanında öyle kapsamlı, bilgili bloglar var ki. Onların yanında benim blogum çok nacizane kalsa da bir yerden başlamak lazım. Bunun için kitap kumbaram bloguna tekrardan teşekkürler :)

Ödülün kuralları,
Kendimizle ilgili 11 şey açıklayıp izleyici sayısı 200 den az 11 bloga 11 soru soruyoruz.

Evet, bunlar benim hakkımdaki bilgiler :)

1) Dershane-ev arasında koşuşturan üniversite sınavına hazırlanan bir öğrenciyim :)
2) Bu yıl sınav dolayısıyla her ne kadar istediğim ilgiyi gösteremesem de kitapların yeri benim için bambaşka
3) En büyük hayallerimden biri istediğim kitaplığı oluşturabilmek :)
4) En sevdiğim renk kırmızıdır. Kırmızı bir şey gördüm mü dayanamam. Bu sevdayı abartmışlığım da vardır.
5) Bir kitapçıda saatlerimi harcayabilirim.
6) Kırtasiye merakım vardır. Harçlığımı ya kitapçı ya kırtasiyede harcarım.
7) Özel günlere çok önem verirken (doğum günü, yıldönümü vb.) sadece ticari amaç taşıyan günlerden (sevgililer günü, anneler günü vb. ) nefret ederim.
8) Çabuk sinirlenip çabuk yatışırım.
9) Gereğinden fazla plan program yaparım. Bu huyumdan bazen rahatsız olsam da vazgeçemiyorum bir türlü.
10) Kedilerden korkar, köpekleri çok severim.
11) İlkokulda okul içinde bir dergi çıkarıp editör olma hayalleri kurmuşluğum vardır.


Bunlar da Kitap Kumbaram'ın soruları,

1) Kaç yaşındasın?
Dolu dolu 19 :)
2) Uğuruna inandığın bir eşyan var mı?
Hiç olmadı şimdiye kadar.
3) En sevmediğin özelliğin?
Kararsızlığım olmalı. Hele bir de yanımdaki kişi de kararsızsa görün halimizi.
4) En sevdiğin kitap?
Pek çok kitap var aslında ama aklıma gelen ilk kitabı yazayım: İki Şehrin Hikayesi (Charles Dickens)
Konu, anlatım, kahramanlar... Her şeyiyle kusursuz bir klasik. Okumadıysanız daha fazla geç kalmayın derim.
5) En sevmediğin kitap?
Siz Seçimlerinizsiniz adlı kişisel gelişim kitabı. Bir kitabı yarım bırakmaktan nefret ederim, ama bu kitap bu kuralımı yıktı geçti.
6) Siyah mı, beyaz mı? (Neden)
Siyah. Herkese, her şeye yakışır.
7) Hayatta vazgeçemeyeceğin 3 şey?
Ailem, kitaplarım, 13 yıllık arkadaşım :))
8) Canan Tan mı, Elif Şafak mı, Ayşe Kulin mi? :)
Ayşe Kulin. Canan Tan'ın neredeyse her romanında kendini tekrarlamasını sevmiyorum. Elif Şafak'ın ise birkaç romanını çok beğenmeme rağmen eleştirdiğim yönleri de var. Ayşe Kulin'in ise içlerinde kitaplarını en az okuduğum yazar olmasına rağmen yeri bir başka.
9) Hediye vermek mi, hediye almak mı? :)
İkisini de çok seven biri olarak bu soruda seçim yapmak çok zor. Hediye almaya, sürprizlere bayılırım. Ama birilerine hediye alıp onların mutluluğunu görmek beni daha çok mutlu ediyor sanırım.
10) Bu yılki okuma hedefin kaç?
Özellikle vikitap da bu okuma hedefi olayını gördüğümde çok hoşuma gitmişti. Fakat bu yıl sınav nedeniyle bir hedef koymak istemedim kendime (Kendimi kitaba kaptırıp ders çalışmayı bırakan biri olunca bu mecbur oluyor maalesef)
11) Yazsaydın hangi yazar olmak isterdin?
Ahmet Ümit. Onun polisiye eserleri, engin bilgisi, İstanbul sevgisi... Bir Ahmet Ümit olamasam bile onunla bir İstanbul turu yapmak isterdim :)


İşte bunlar da benim sorularım :)

1) Küçükken ne olmak isterdiniz?
2) ''......'ya verdiğim paraya acımam'' dediğiniz bir şey var mı?
3) Sizi en etkileyen kitap?
4) Okumayı tercih etmediğiniz bir kitap türü var mı?
5) Okuduğunuz bir kitapta geçen unutamadığınız bir söz var mı?
6) Yazar olsanız hangi türde kitap yazardınız?
7) Okumaktan en çok hoşlandığınız kitap türü?
8) Çocukluğunuzda okuduğunuz bir kitap serisi var mıydı?
9) Hangi yazarla tanışmak isterdiniz?
10) Keşke filmi çekilse dediğiniz bir kitap oldu mu ?
11) Bir kitabın kahramanı olmak isteseydiniz hangisi olurdunuz?


Benim aday gösterdiklerim de,


İzleyici sayısında sınır olunca aday bulmak zor oldu benim için. Kitap Kumbaram blogunun sahibesine tekrar teşekkür ediyorum. Ben çok keyif aldım yazarken, umarım siz de okurken aynı keyfi alırsınız :)


14 yorum:

  1. Katılmıyorum ama şu soruları cevaplamak çok eğlenceli oluyor benim için =D

    1) Küçükken ne olmak isterdiniz? -Moda Tasarımcısı, ne kadar çok uç bir şey di mi =D

    2) ''......'ya verdiğim paraya acımam''dediğiniz bir şey var mı? -kitaplara verdiğim paralar. O konuda gözümü kapar alırım.

    3) Sizi en etkileyen kitap? -Anita Blake serisi. Çünkü Anita'nın kişiliğini tüm zorluklara rağmen kaybetmemesini ve gelişmesini, bu arada da bize de bir şeyler öğretmesini seviyorum. Bir de okuduğumda gerçekten üzüldüğüm Ayşe Kulin'in Adı:Aylin kitabı vardı.

    4) Okumayı tercih etmediğiniz bir kitap türü var mı? -zamanında o kadar kişisel gelişim okudum ki artık yapamıyorum. Bir de gezi yazıları. Klasikler korkutuyor ama kesinlikle okumam değil.

    5) Okuduğunuz bir kitapta geçen unutamadığınız bir söz var mı? -ben unutkan biriyim. Sözün tamamını hatırlamayabilirm. zaten bu yüzden alıntı defterim ve post-it'lerim var =D

    6) Yazar olsanız hangi türde kitap yazardınız? -kesinlikle ve kesinlikle fantastik. hem de öyle böyle değil, dibine vururdum XD

    7) Okumaktan en çok hoşlandığınız kitap türü? -fantastik kitaplar <3

    8) Çocukluğunuzda okuduğunuz bir kitap serisi var mıydı? -ayşegül kitaplarım vardı ve hepsini çok severdim. Bir sürü ve bir sürü...

    9) Hangi yazarla tanışmak isterdiniz? -O kadar çok var ki... Ama öncelik sanırım Tolkien'de olurdu. Şu elflerin yerini bana da söylesin ama değil mi ;)

    10) Keşke filmi çekilse dediğiniz bir kitap oldu mu ? -genelde fimleştirilince vasatlaştığı için öyle demeye korkuyorum. O yüzden hayır. Zaten öyle diyeceğim kitaplarla filmleri sonrası tanıştık =D

    11) Bir kitabın kahramanı olmak isteseydiniz hangisi olurdunuz? -eğer yazmaya yeteneğim olsayı kendi kitaplarım derdim. ama gerçek hayatta hiçbiri. Çünkü hepsinin kendine has olan o dünyasını ayrı seviyorum.

    Beni aday gösterdiğin için çok teşekkürler tatlım. Bol bol eğlendim sayende. Öpüldün ;)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben teşekkür ederim vakit ayırıp cevapladığın için :)
      Anita Blake serisi ilgimi çekti not aldım hemen, küçükken bende de Ayşegül serisi vardı okuma alışkanlığı kazanmamda çok etkisi olmuştur hatta :)

      Sil
  2. Çok teşekkürler beni de dahil ettiğin için :D Harika bir yazı olmuş.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Rica ederim, teşekkürler :))

      Sil
  3. Güzel sorular güzel cevaplar :)

    YanıtlaSil
  4. Keyifle okudum asıl ben teşekkür ederim ;)
    Umarım kazanırsın üniversite sınavını..
    Yeni mezun biri olarak tek tavsiyem asla pişman olmayacağın bir meslek seçmen;)
    Ayrıca kitap okumayı çok seven biri için üniversite sınavına hazırlanmak zordur bilirim;)
    Aklın kitaplarda kala kala ders çalışmak zorunda olmak kötü bir duygu ;)
    Sana başarılar diliyorum..
    Sevgilerimle ;)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkürler iyi dileklerin için :)
      Meslek seçimi konusu zor gerçekten, kitap okuma zevkimi de yaza bırakıyorum artık :))

      Sil
  5. Beni Aday gösterdiğin için çok teşekkür ederim =)

    1) Küçükken ne olmak isterdiniz?
    Astronot =)
    2) ''......'ya verdiğim paraya acımam'' dediğiniz bir şey var mı?
    Kitaba
    3) Sizi en etkileyen kitap?
    Stacy Schiff- Kleopatra
    4) Okumayı tercih etmediğiniz bir kitap türü var mı?
    Kişisel gelişim
    5) Okuduğunuz bir kitapta geçen unutamadığınız bir söz var mı?
    Çok unutkan olduğum için yok :D
    6) Yazar olsanız hangi türde kitap yazardınız?
    Bilemiyorum :/
    7) Okumaktan en çok hoşlandığınız kitap türü?
    Fantastik
    8) Çocukluğunuzda okuduğunuz bir kitap serisi var mıydı?
    Küçük Vampir Serisi
    9) Hangi yazarla tanışmak isterdiniz?
    Laurell K. Hamilton
    10) Keşke filmi çekilse dediğiniz bir kitap oldu mu ?
    Bende hiçbir kitabın filmi çekilmemeli.
    11) Bir kitabın kahramanı olmak isteseydiniz hangisi olurdunuz?
    Çoğunlukla kadın kahramanların zor hayatı oluyor. O yüzden ben böyle iyiyim :D

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkür ettim cevapların için :))

      Sil
  6. 1) Küçükken ne olmak isterdiniz?
    Arkeolog :)
    2) ''......'ya verdiğim paraya acımam'' dediğiniz bir şey var mı?
    Kitaba tabiki bir çikolata.
    3) Sizi en etkileyen kitap?
    The Fault In Ous Stars.
    4) Okumayı tercih etmediğiniz bir kitap türü var mı?
    Kişisel Gelişim ve Tarihi romanlarsan pek hoşlanmıyorum.
    5) Okuduğunuz bir kitapta geçen unutamadığınız bir söz var mı?
    Hemen :))
    Mark Twain said, “The two most important days in your life is the day you were born and the day you find out why” I don't remember the day I was born but I remember the day I found out why. His name was Deuce. He was my “why”. And this is our story. It is not a pretty one. Some parts of it are downright ugly. But it’s ours. And because I believe everything happens for a reason, I wouldn’t change a thing.
    6) Yazar olsanız hangi türde kitap yazardınız?
    Fantastik/ Paranormal
    7) Okumaktan en çok hoşlandığınız kitap türü?
    Paranormal
    8) Çocukluğunuzda okuduğunuz bir kitap serisi var mıydı?
    Bir Genç Kızın Gizli Defteri. Kim okumamıştır ki onu.
    9) Hangi yazarla tanışmak isterdiniz?
    Laurell K Hamilton için ölürüm ölürüm ölürüm!
    10) Keşke filmi çekilse dediğiniz bir kitap oldu mu ?
    Ben adaptayonları sevmiyorum, ama Anita Blake için aklımdan geçmedi değil.
    11) Bir kitabın kahramanı olmak isteseydiniz hangisi olurdunuz?
    Anit Blake!!

    YanıtlaSil
  7. Çok teşekkür ederim cevaplar için :))
    Anita Blake 'in adını çok duyar oldum şu sıralar (:

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bendendir diye bir düşünce doğru kafamda :D. Doğruluğu bilinmez tabii. Ama çok bahsediyorum belki dikkatinizi çekmiştir. Çok da kitabı var, birileri muhakkak okumuştur.
      Beni mimlendiğin için bende teşekkür ederim.

      Sil
    2. Doğrudur doğru :)) Teşekkür ederim bu yüzden :)

      Sil