28 Ocak 2013 Pazartesi

Uyumamak İçin

Çok uzun zamandır erkenden uyumamak için uğraş veriyorum. Sabah yorulunca geceleri de erkenden uykum geliyor. Hal böyle olunca hem hazırladığım programı yetiştiremiyorum, hem de aşırı geriliyorum bu yüzden. Yine de pes etmeyip her gece uğraş veriyorum. Bunlar da hepinizin bildiği basit uyumama formüllerim :))




Çay en büyük destekçilerimden biri. Bir süre önce günde en fazla bir bardak içen ben, şimdi tiryaki oldum diyebilirim. Özellikle yemekten sonra masanın 
başına oturup arka arkaya 3-4 bardak... İşe yaradığını düşünüyorum kendi adıma.















Enerji içeceğinin pek de faydası olduğunu söyleyemem. Yani 2-3 kez denememe rağmen işe yaradığını hissetmedim şimdiye kadar. Belki psikolojik olarak dersin başında durmamı sağlamıştır :))












Faydasını çok gördüğüm içeceklerden biri de nescafe. Fakat kendisi uykuyu açmaktan ziyade, eğer ortalama saat 11-12 ye kadar uyanık kalabilirsem, o saatten sonra uyanık ve dinç kalmam konusunda işe yarıyor.













Yine en büyük destekçilerimden biri Türk kahvesi. Akşam yemeğinden kısacık bir süre sonra ağırlık çökmesin, uyku basmasın diye. Yenilerde alışkanlık haline getirdim kahveyi. Çok da faydası oldu.










Odanın fazla sıcak olması bağ ağrısı ya da uykuya neden olabiliyor bazen. O zaman hemen pencereyi açıp odaya soğuk havanın girmesini bekliyoruz.


(Son iki resim için google görsellerden idare edeceksiniz artık :)) )








Gözlerinizin kapanmaya başladığını hissettiğiniz an hemen banyoya koşup soğuk suyu yüzünüze çarpıyorsunuz :)








Yazının sonunda çoğunlukla içeceklerden faydalandığımı fark ettim :))
Aslında tüm bunlar kendimiz istemedikten sonra hiçbir fayda sağlamayan şeyler. Son zamanlarda sürekli çok fazla uyumaktan yakınıyordum. Ve tek yaptığım yarım saat uykum geldi diye şikayet edip yatmaktı. Sanırım uykusu gelen tek kişinin ben olduğumu ve gece yarılarına kadar çalışan diğerlerinin özel bir yeteneği olduğunu falan düşünüyordum :D En azından artık zorluyorum kendimi. Her seferinde sınav sonrasını düşünüp motive olmaya falan çalışıyorum. Alışmam lazım yoğun çalışmaya, ilk sınavdan sonra çok kısa bir süre kalacak ve çok daha çabuk geçecek zaman.

Başka bir öneriniz varsa hiç beklemeden yazın sizde :))

12 yorum:

  1. Tüm uyanık kalma yöntemleri bir yana da o matematik ve geometri soruları süper. Bazen düşünmüyor değilim bir Geometri soru bankası alıp baştan sona çözsem mi diye. :)

    Ayrıce bu yollardan geçmiş birisi olarak uykunun daha önemli olduğunu söylemek isterim. Mümkünse gece geç vakte kadar çalışmaktansa sabah o kadarlık bir süre erken kalkmak çalışma adına daha verimli oluyor(du en azından benim için). Tarafımca denenmiş ve onaylanmıştır; yıl: 2008. :)

    Kolay gelsin, başarılar.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Tesekkurler :))
      Geometri zevklidir, fakat bir yandan da cok ilgi istedigi bir gercek :)
      Calima konusunda da cogunlukla ben de erken kalkmayi tercih eden biriydim fakat bu yil ayni iradeyi gosteremiyorum sanrm

      Sil
  2. Başarılar diliyoruuuum , bende İngilizce ile uğraşıyorum KPSS üds kpds falan filan Allah yardımcımız olsun ;)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Cok tesekkur ederim :))
      Size de basarlar diliyorum..

      Sil
  3. :) elma kahveden daha fazla uyanık tutuyormuş :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ilk defa duyuyorum bunu, denemekte fayda var :))

      Sil
  4. Liebster Blog Award için sizi mimledim. Liebster Blog Award için seni mimledim
    http://erennadiraksamoglu.blogspot.com/2013/01/liebster-blog-award-mim-2.html

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim, bakıyorum hemen :)

      Sil
    2. sizide listeye aldım 112. kişisiniz :)

      Sil
  5. Kar-zarar, final, rotring ajshajdaskdjskljdls. aynı benim masa. bi an dedim ki acaba

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hepimiz aynı yolun adamıyız bu yıl :DD

      Sil