20 Şubat 2013 Çarşamba

Colditz

Geçenlerde tv de karşıma çıktı bu film. İlgimi çekince izlemeye başladım. Film 2. Dünya Savaşı konulu toplama kamplarından bahseden filmlerden.

Colditz, 2. Dünya Savaşı'nda Almanların kaçmanın imkansız olduğu bir kampı. Filmde bu kampta esir edilen İngiliz bir genç anlatılıyor. Bir savaş filminin hareketliliğinden ziyade aşk daha ön planda. Jack esir kampına düşüyor ve orada sevgilisinin onun öldüğünü zannettiğini ve arkadaşıyla birlikte olduğunu öğreniyor. Ve bunun üzerine o kamptan kesinlikle kaçması gerektiğini kafasına koyuyor. 


Uzun lafın kısası öneririm, izlemekten pişman olmayacağınızı düşündüğüm bir film..
O değil de bu filmde beni en çok etkileyen sanırım Jason Priestley oldu.



Bu kısımdan sonrası bir miktar spoiler içerir..

-----------------
Jack için zaten diyecek bir şey yok. Filmin çoğu bu çocuğa ne olacak, büyük ihtimal kavuşurlar diyerek geçti.
Bütün film boyunca izleyenlerin çoğu gibi Mc Grade'den nefret edip, Lizzie'nin de bir aptal olduğunu düşündüğümü söylesem kabalık etmiş olacağımı düşünmüyorum. İnsanın sevgilisinin öldüğünü zannedince gidip başkasıyla birlikte olması, üstüne de kısa sürede evlilik kararı alması pek de doğal değil. Hele Mc Grade'in öldüğü sahnede üstüne kapanması, olaydan sonra Jack'le bir süre görüşmemesi. Gerçi sonunda Jack de bu konuda bir şey söylemeyip, üstüne Lizzie'e de söyletmeyip mutlu sonla bağladılar.
------------------

7 yorum:

  1. ayyy ben ne severdim jason'ı. neydi ismi evimiz hollywood mu bir dizi vardı ahh ahhh gençlik :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. O diziye yetişemedim ben sanırım :))
      Ama Jason bir başkaymış, fark ettim onu bu filmde :)

      Sil
  2. Selam sen bana heyet raporu ile ilgili yorum yapmıştın ya. Normal raporlar dolmadan heyet raporu kullanırsam lysden önce normal raporları kullanamıyomuşum heyet almak gerekiyomuş tekrardan. O yüzden normal devamsızlığı ve raporu kullanıcam. Umarım mayısta heyet bulabilirim? Sen heyet almış mıydın, aldıysan nereden almıştın yardımcı olabilir misin?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Normal raporlar dolmadan heyet kullanmama olayını ilk defa duyuyorum. Geçen yıl ilk dönem heyet raporu alan arkadaşlarım olmuştu, 2. dönemde de normal rapor haklarını da devamsızlık haklarını da kullandılar. En son döneme sadece heyet raporunu bırakmak sakıncalı olabiliyor, bir aksilik çıkar da alamazsan diye. Ama eğer dediğin gibi heyetten sonra normal devamsızlık kullanamıyorsan yapacak bir şey yok. Sen yine de iyice araştır doğru olup olmadığını.

      Mayısta rapor bulma konusunda da, geçen yıl ben de son ana sadece heyeti bırakmıştım ve sadece 2 gün devamsızlık hakkım kalmıştı. Heyet almam için okulun olduğu saatte doktora gitmem gerekiyordu ama sadece 2 gün devamsızlığım olunca o da sorun oldu. Sonra 2 gün devamsızlık hakkımı kullandım heyet raporu almak için. O da 2 günde hallolmadı. Anlayacağın çok sorun yaşadım. Yani dediğim gibi eğer ilk heyet alıp sonradan normal rapor, devamsızlık kullanabileceksen kesinlikle öyle yap derim.

      Heyet raporunu bir ara tamamen kapattı doktorlar. Çok iyi torpili olmayan kimse alamıyordu. Sonra yavaş yavaş vermeye başladıklarını duyduk. İşte gidip anlatıyorsun durumunu, sonra onun keyfine kalıyorsun. Doktor imzalasa başhekim onay vermiyor falan, sıkıntılı işler. İşini halledebilecek birini bulabilirsen de bir günlük iş.

      Umarım yardımcı olabilmişimdir. Geçen yıl bu işlerle çok uğraşınca iyice içli dışlı oldum ben de. Başka sorun olursa cevaplamaya çalışırım yine

      Sil
    2. Tabi heyeti sona bırakmanın da bir avantajı var. Eğer son haftaya kadar falan alabilirsen son sınavlara girme sorumluluğun kalkıyor. Yani heyeti aldığın gün kapatıyosun okul defterini. Yeter ki heyeti garantiye alabilesin .s

      Sil
    3. Sağol artık yapıcak bişey yok mayısta alıcam heyeti şimdi normal devamsızlık ve raporu kullanıyorum. Teşekkürler.

      Sil