30 Mart 2013 Cumartesi

Kelebeğin Rüyası

Sınav stresini atmak adına ne zamandır izlemek istediğim Kelebeğin Rüyası'na gittim. Hemen söylemeliyim ki geç bile kalmışım izlemek için. İyi ki vizyondan çıkmadan gitmişim dedim.

İlk olarak filmin konusundan bahsedeyim biraz. Filmde 2. Dünya Savaşı sırasında Zonguldak'ta yaşananlar anlatılıyor. Yönetmenliğini Yılmaz Erdoğan'ın yaptığı filmin başrollerini ise Muzaffer Tayip Uslu karakteri ile Kıvanç Tatlıtuğ ve Rüştü Onur karakteri ile de Mert Fırat paylaşıyor. Bir de rollerini ustalıkla yerine getiren Belçim Bilgin (Suzan Özsoy) ve Farah Zeynep Abdullah (Mediha Sessiz) var.


Bir yanda mükellefiyet kanunu ile madende çalıştırılan işçiler... Yoksulluktan, hastalıktan, açlıktan kırılan... Bir yanda ise zevk, sefa, bolluk içinde eğlenen uçurumun diğer kısmı... Balolar, üst düzey okullar, kıyafetler...





Ve bir de iki genç şair. Hem madende çalışan hem o dönem Zonguldak'ın büyük korkusu veremle savaşan hem de şair...





Öyle içime işleyen bir film oldu ki Kelebeğin Rüyası. Her şeyden önce senaryo. Ve tabii tüm bunu destekleyen oyuncular, dekor, kostümler... Elbette bir de şiirler... Yaşananların gerçek olması insanın içini en çok burkan şey. Ve tüm bunlar öyle güzel, öyle derin yansıtılmış ki.

Fakındayım tüm yazı övgülerle geçti. Ama gerçekten fikir sahibi olabilmeniz için izleyip sizin de o duyguları hissetmeniz gerek.

Bu arada ister istemez bir şiir sevgisi uyandırdı film içimde. Tüm dizeler öyle yerli yerinde ve insanın içine içliyor ki. Yeri geldiğinde gülümseten, yeri geldiğinde iç burkan...

Benim hala etkisinde olduğum bir film oldu Kelebeğin Rüyası. Benden öneri, eğer hala gitmediyseniz elinizi çabuk tutun derim :)

6 yorum:

  1. ah ah bir dışarı çıkabilsem de gidebilsem :(
    senin kurtulmana az kaldı, LYSde bitsin kurtulucaksın ama beeen :(
    bu hafta gidemem, haftaya da gidemem sonraki hafta vizyondan kalkmazsa umarım gidicem :D

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ah şu anlar da o kadar zor ki bir bilsen. Hele her şey kötü giderse gelecek o yazı düşünmek. Ama umarım bu sefer her şey güzel olacak.
      Sen de sıkma bu kadar kendini. Sınav konusunda her şeyden önemli olan şey biraz da rahatlık. Arada kendine küçük molalar verebilirsin :)

      Sil
  2. şiir severdim, ihmal ettiğimi fark ettim bu filmi izlediğimde :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben de şiir sevdiğimi fark ettim :)

      Sil
  3. Merhaba! Cok merak ediyorum Kelebegin Ruyasi'ni fakat yurt disinda yasiyorum ve ancak DVD si ciktigi zaman izleyebilecegim. Guzel anlatimin icin tesekkurler!

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Rica ederim :)
      Hiç kaçırma derim :))

      Sil