8 Mayıs 2013 Çarşamba

Uçurtma Avcısı ~ Khaled Hosseini (Halit Hüseyni)


Uçurtma Avcısı oldukça uzun süredir okumayı istediğim fakat sürekli ertelediğim bir kitaptı. Kitap Kurdu Böjük'ün hediyesi olan kitap elime geçince vakit kaybetmeden başladım hemen. Bitirdikten sonra şimdiye kadar niye okumamış olduğuma pişman oldum. Açıklıkla söyleyebilirim ki her okuyanın mutlaka bir yerinde etkileneceği, içinizi acıtacak bir kitap Uçurtma Avcısı.

Kabil'in monarşi yıllarını anlatıyor kitap. Ve Emir ile Hasan arasındaki büyük uçurumu. Bu uçuruma rağmen pek çok ortak noktada kesişen hayatlarını. Birçok noktaya değiniyor kitap, gerek tarihi gerek kişisel. Yapılan acımasızlıkları, tarihin içler acısı yüzünü, sevgiyi, bağlılığı, kıskançlığı, korkuyu, pişmanlığı... Yazarın samimi bir dille yazdığı bu kitabı okuyunca eminim siz de beğeneceksiniz.



'' Yalnızca bir günah vardır, tek bir günah. O da hırsızlıktır. Onun dışında bütün günahlar hırsızlığın çeşitlemesidir.
  Bir insanı öldürdüğün zaman bir yaşamı çalmış olursun, dedi baba. Karısının elinden bir kocayı, çocuklarından bir babayı çalmış olursun. Yalan söylediğinde birinin gerçeğe ulaşma hakkını çalarsın. Hile yaptığın, birini aldattığın zaman doğruluğu, haklılığı çalmış olursun. ''

8 yorum:

  1. Bu kitaptan da çok etkilenmiştim,Bin Muhteşem Güneş'ten de.Hosseini'nin iki kitabı da çok yüreğime dokunmuştu :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Benim de öyle :)
      Şimdi de Bin Muhteşem Güneş'i okuyorum bakalım..

      Sil
  2. Bu kitabı en yakın arkadasım okumustu ben de merak etmistim. Ama o sıralar babam afganistanda görevdeydi ve ben korkuyordum. O yüzden arkadasım okumama izin vermedi. Babam gelir gelmez okudum ve gerçekten çok etkilendim. Babamın anlattıklarıyla da birleştirince daha da bir anlam kazandı benim açımdan.

    Yalnız yazarın isminin ingilizceye çevrilerek yayınlanması benim sinirimi bozuyor.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Farklı bir anlam taşımıştır o zaman bu kitap senin için :)
      Yazarın ismi konusu benim de aklıma takılmıştı.
      Eğer okumadıysan Bin Muhteşem Güneş'i kesinlikle tavsiye ederim (:

      Sil
    2. Yazar eseri ingilizce yazmış daha sonra farklı dillere çevrilmiş o yüzden ismi de ingilizce

      Sil
    3. Yazar eseri ingilizce yazmış daha sonra farklı dillere çevrilmiş o yüzden ismi de ingilizce

      Sil
  3. bu kitaptan ben de çok etkilenmiştim. Bin Muhteşem Güneş'e daha başlamadım fakat okunacaklar listemde ! :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hele ki Bin Muhteşem Güneş'i kesinlikle okumalısınız :)

      Sil