7 Temmuz 2013 Pazar

Tercih Dönemi

Sonuçların açıklanmasının üstünden 1 hafta geçti, ben daha yeni yazmaya fırsat bulabiliyorum. O kadar çok şey birikti ki yazacağım. Aslında sürekli pc başındaydım. Ama her açtığımda tercih kılavuzuna bakıyordum, daha çok da istediğim bölümle ilgili bilgiler vs.

Sınava 2. kez girmeme rağmen asıl tercih dönemini bu yıl geçiriyorum diyebilirim. Sadece tercih de değil çoğu şey. Geçen yıl YGS'den sonra her şeyi bırakınca neyin nasıl geçtiğini anlamamış, ciddiyetinin farkına varamamıştım. İlk tercihlerde hiçbir tercih yapmamama rağmen ek tercihlerde gitme derdine düşmüş bölüm arıyordum. Sonra neyse ki bunun ne kadar yanlış olduğunun farkına vardım. Öylece de üstünden bir yıl geçti işte.

Güzel bir yıldı bu benim için. En azından şu an elimden geleni yaptığımı hissediyorum. Daha sağlıklı düşünebiliyorum. Sonuçların açıklandığı günkü heyecanımı anlatamam. O anı düşündükçe tercih sonuçları açıklandığında ne yapacağımı düşünüyorum :) Öyle üzüleceğim, canımı sıkacak bir sonuç gelmedi neyse ki de. Zaten ortalama tahmin ediyordum neler yapabileceğimi. Gelen sonuç da düşüncelerime yakın olunca her şey güzel geçti.

Ve geldik tercih dönemine. Sonuçların açıklandığı günden itibaren düşünürsek 18 gün. Belki uzun bir süreç bile. Gerçi önemli bir tercih bu. Belki de sağlıklı kararlar verebilmemiz, iyice düşünebilmemiz için iyi bir süre. Şimdiye kadar birkaç kişiyle konuştum, çok çok araştırma yaptım. En çok da tam da tercih dönemimde şehir dışından gelen psikolojik danışmanlık yapan bir ablam yardımcı oldu. Bu konuları bilen biriyle konuşmak gerçekten rahatlatıyor insanı. O kadar endişeliydim ki çünkü, oldukça da kararsız. Ve bunları yaşayan tek kişinin ben olduğumu sanıyordum. Ama konuştukça anladım ki ben kararımı vermişim aslında.

Şimdi önümde 10 günüm daha var. Bir yandan tam anlamıyla tercih listemi oluşturmaya çalışıyorum bir yandan da hala araştırıyorum. Bu dönemde de sizlere o kadar ihtiyacım var ki. İnsan her ne kadar kararlı olduğunu düşünse de bazen umutsuzluğa kapılabiliyor, kafası karışıyor. Ama birisiyle dertleşmek, birinin tek bir sözü seni rahatlatabiliyor. Umarım bu 10 gün de stressiz, huzurlu geçer.

Sonra da bekle bakalım tercih sonuçları açıklansın diye :)


10 yorum:

  1. Her şey istediğin gibi olur umarım :)

    YanıtlaSil
  2. Ehe, özlemişim seni.
    Ayrıca, her şeyin güzel olacağını biliyordum *.*

    Bak çok doğru, insan bazen kararını verdiğini birileriyle konuşmadan anlayamıyor. Birilerine düşüncelerimizi anlatmak, aslında onları düzene sokmamızı ve onlara daha iyi bakmamızı sağlıyor herhalde.

    İnan her şey çok güzel olacak. :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bende çok özledim burayı, sizleri :)
      Umarım, bana da öyle geliyor :)

      Sil
  3. Cidden asıl uykuların kaçtığı günlerdeyiz resmen. Hadi bakalım hayırlısı.

    YanıtlaSil
  4. Aah çok zor.
    Benim gibi anormal derecede gamsız biri bile içine dert ediyorsa normal(sağlıklı) insanlar oooo. Deliren bile vardır.
    Delirmedin değil mi? :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Şu an için hayır, ama tercih sonuçları açıklanana kadar ne halde olurum onu bilmiyorum :)

      Sil
  5. UMARIM EN HAYIRLISI OLUR. kendi sonuçlarım için de aynısını söylemeye çalışıyorum ama bazen egom ağır basıyor ve "Hayır gireceğim ilk üçümden birine bana ne!" diyorum ama hayırlısını dilemek en mantıklısı sanırım. İnancın zayıfsa da sonu güzel çıkacak bir şeyi ummak denebilir sanırım. Aynı hesaba çıkıyor.

    Eğer rehber öğretmenlerle konuşuyorsan bence konuşma. Açıkçası hiçbir işe yaramıyorlar. Sağlık alanı istediğimi bile bile bana sürekli mühendislik yaz diyenler var. Çok yanlış. Matematik ve fizik ve onlarla işleyen herhangi bir şeyde pek fazla ilgimin ve yeteneğimin olmadığını bilen kişiler çünkü.

    En çok fırsat yaratan şeyi en başa koy. Yani ben öyle yaptım. Çünkü dört yada beş sene, neyse artık, geçtikten sonra yumurta kapıya dayanıp iş aramaya başlayınca zorluk çekmek istemiyorum. Ben tercihlerimi olabildiği kadar bu mantıkla yapmaya çalıştım.

    Kesinlikle bunları yapmalısın demiyorum sonuçta bir sene fazla tecrüben var denebilir bana göre. Ama ablamla beraber tercih döneminin içinde ikinci ve hatta kuzenlerimi sayarsan üçüncü kez bulunuyorum, bir şeylerde doğru olduğuma eminim. Yani anlattıklarımdan bir şeyler süzülebilir belki. Gerçi çok da bir şey anlatmadım ama olsun. Yönetme merakımdan değil bu yazı ,asla değil, sadece karşı taraf için iyisini isteyen ruhumdan. Çok oluyor aslında ama her zaman harekete geçemiyorum böyle.7 temmuzdaki yazıya da 11 temmuzda yanıt vermiş olmak belki de bu yazıyı anlamsızlaştırmış olabilir ama yine de basitçe yaptıklarımı söylemek istedim.

    Bilgi alışverişi alışverişin en güzelidir diye düşündüm hep.

    Umarım en hayırlısıyla karşılaşır, en huzurlusunu bulursun.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkürler güzel dileklerin ve önerilerin için :)

      Tercih döneminden çıkardığım en önemli sonuç benim neyi istediğim oldu. Yani tercihimde hep en çok neyi istediğimi, kazandığımda en mutlu olacağım yeri yazmaya odaklandım. O yüzden diyebilirim ki benim en başa yazacağım yer o sonuç sayfasını açtığımda duyacağım mutluluğun en fazla olacağı yer. Bunun için kendime şaşırıyorum aslında daha yüksek ve gelmesi muhtemel yerler varken hala isteğim konusunda direnebildiğim için.

      En önemlisi de bu bence. İnsanın başarısı ölçüsünde istediği yerde okuması, istediği mesleği yapması. Eğer bunu başarabiliyorsak ne mutlu bize. Yoksa istersen en yüksek bölümü oku ne anlamı kalır ki. Pek çok insan var böyle sonradan başka mesleğe, bölüme geçen ya da hayatını olumsuz etkileyen.

      Senin için de isteğim umarım en istediğin bölümde, üniversitede okursun :)

      Sil