28 Temmuz 2013 Pazar

Üniversite, Bölüm, Şehir, Yurt vs. (öneri, yardım)

Sınav stresi, sonuçların açıklanması, yerleştirme heyecanı derken hepsi bitti ve sıra başka şeyleri düşünmeye geldi. Artık yerleştiğime göre gideceğim yeri araştırma vakti. İnternet gerçekten faydalı oluyor bu konuda. Her sorumun cevabını bulamasam da henüz gidip göremediğim yerlerin, soramadığım soruların cevabını bir nebze olsun alabiliyorum. Yerleştirme sonuçları açıklandığından beri sürekli araştırıyorum. Aslında o kadar çok konu var ki. Bunların hepsi tabii ki yerleşen herkesin ortak soru(n)ları.

Tüm bu konularda sizin değerli fikirlerinize de çok ihtiyacım var.

Öncelikle üniversiteye gitmeden önceki önemli bilgiler. Giderken olması gereken şeyler. Yani ilk hazırlıklar...

Bir diğeri Ankara ile ilgili sorular. Ankara'da yaşam şartları nasıldır gibi. Ankara'da yaşayan ya da bilgisi olan herkesin fikrini bekliyorum. Çoğu kişi bu kadar takılma, sonuçta gidince öğreneceksin dese de ben gitmeden de biraz bilgi edinmek istiyorum.

Asıl konu ise Ankara'da üniversite, öğrenci hayatı... Avantajları, dezavantajları. Mutlaka bilinmesi gerekenler.

Bir diğer konu ise Çocuk Gelişimi Bölümü. Tercih döneminde, öncesinde, sonrasında o kadar çok araştırdım ki aslında bu konuyu. Ama her bir fikrin ayrı bir önemi var. Bu bölümle ilgisi olan, okuyan, bu alanda çalışan herkesin fikrine çok ihtiyacım var.

Gelelim yurt konusuna, yani beni en çok düşündüren konuya. Okuyacağım bölüm Sıhhıye'de. O yüzden oraya fazla uzak olmayan, ulaşım sorunu yaşamayacağım yurtlar çok önemli. Yurdun konumu, hizmetleri, ücreti... Eğer yurtta kalan ya da önceden araştırmış, bu konuda bilgisi olanlar varsa düşünceleriniz benim için çok çok önemli.


En küçük bilginin bile benim için çok önemi var O yüzden fikirleriniz ne olursa olsun paylaşmaktan çekinmeyin Hepsi benim için çok değerli :)

29 yorum:

  1. Lisede çocuk gelişimi okuyorum. Sana söyleyebileceğim tek şey umarım iyi dikişi dikiyorsundur :) çünkü buna gerçekten ihtiyacın olacak.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ciddi misin. Araştırırken hiç karşılaşmamıştım bununla. Ve ne yazık ki ne becerim ne de ilgim var bu konuda. Ama emin olmamakla beraber lisans programına yerleştiğim için belki böyle şeylerle ilgilenmeyebilirim. Bu dikiş falan konusunun lazım olacağı dersinin adı ne. Belki bölümün geçen yılki ders programına bakarak bir fikir yürütebiliriz.

      Teşekkürler bu arada :)

      Sil
    2. tuğçe haklı bende lisede çocuk gelişimi okudum. okul öncesi öğrtmenliğini bu sene bitirdim.
      arkadaşım var çocuk gelişimi ve eğitimi öğretmenliği okudu. yani senin bölümün mesleki eğitim fakülteleri kapatılmadan önceki versiyonu. sanırım siz formasyon almıyorsunuz. aranızdaki farkı pek bilmiyorum gerçi.
      dikiş el becerisi gerektiren ders ise lisede genel olarak oyuncak yapımı veya program dersinin etkinlik tasarlama evresidir. animasyon dersi varsa kostüm tasarımı falan yapılır.
      üniversite de ise materyal tasarımı, yaratıcı oyuncak gibi isimlerdedir, okuldan okula değişir ama ders aynıdır yani.
      mesleki eğitim fakültelerinin kapanması çocuk gelişimi bölümüne ne tür değişiklikler getirdi yada getirdi mi bilmiyorum ama işin içinde çocuk varsa yaratıcılığın dibine vuracaksınız o kesin:)
      bu arada tebrik ederim :D

      Sil
    3. İkinci sınıfta tek dönemlik oyun ve oyun materyalleri dersim olacak bu konuda bildiğim kadarıyla. Diğerleri ise daha akademik ve teorik dersler. Bu ders de teorik olarak geçiyor zaten. Anadolu lisesi okuduğum için bir meslek lisesinde bu bölümü okuyan kadar el becerim yok malesef söylediğiniz konularda. Olur da karşılaşırsam da hem öğretimimi iyi bir şekilde bitirmek hem de bölümümün hakkını vermek adına elimden geleni yapmaya çalışırım tabii ki.

      Çok teşekkürler bu arada fikirleriniz için :)

      Sil
  2. öncelikle tebrik ederim :) allah hakkında hayırlısını versin güzel insanlarla karsılartırsın inşallah :)

    ben doğma büyüme ankaralıyım aklına takılan herseyi sorabilirsin, seve seve yardımcı olurum.
    geldiğin sehir neresi? büyükşehirse eger işin daha kolay olur. ama ankara zor bir sehir degil nerede olursan ol her yol kızılaya ulusa yani merkeze çıkar :) sıhhıye bu iki bölge arasında yerdir zaten gelince daha iyi anlarsın :) nereden bahsetsem bilemedim sen aklına takılanı sor daha verimli olur bence :) ben ankarada ailem yanında okuyorum bavul hakkında pek fikrim yok ama ankara hakkında konusabiliriz.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok çok teşekkür ederim hem dualarınız hem de verdiğiniz fikirler için :))

      Büyükşehirde yaşamadım hiç şimdiye kadar. Ama özellikle tercih ettim Ankara'yı büyükşehir olmasından dolayı. Bir de kendi içinde düzenli bir şehir olduğunu düşünüyorum aslında gördüğüm kadarıyla. Sıhhıye'de okuyacak olmak da biraz daha iyi sanırım merkezi olması yönüyle :)

      Tekrar çok teşekkür ederim, takıldığım konularda seve seve danışacağım :)

      Sil
  3. Canım benim hayırlı olsun :) Ankara hakkında her bi şeyi sana sıkılmadan anlatabilirim.Yazdıkların herşey de 1 senelik tecrübeye sahibim burada yazmak baya uzun olur istersen mailde tüm sorularına cevap verebilirim.
    Tebrikederim seni.:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok çok teşekkürler :)

      Sanırım buna çok ihtiyacım olacak :))

      Sil
  4. Ankara da yaşıyorum,öğrenci olarak yaşamadğım ıçın bir yorum yapamam ama Ankara güzeldir.Eğer bir sorunun olursa ya da yardıma ihtiyacın her zaman ulaşabilirsin. :) Hayırlı olur inşallah :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. İnşallah, çok teşekkür ederim :)

      Yardımını esirgemeyen birilerinin olması çok çok güzel, aklımda bulunduracağım :))

      Sil
  5. Öncelikle tebrik ederim. Doğma büyüme ankaralıyım, ve gerçekten diğer şehirlere nazaran okuyabilceğin en güzel şehirlerden. Çoğunlukla memurların bulunduğu bir şehir olduğu için memur hayatı dedikleri cinsten bi düzeni var. Ulaşım çok kolay bi kere, büyük şehir olmasına rağmen. Ürkütücü değil. Düzeni falan herşeysi belli. Gidilecek, gidilmeyecek yerler belli. Kısaca sana burdan böyle söyleyebilirim. Ne sormak istersen ankaraya geldiğinde bile aana yardımcı olabilirm. Elbetteki öğrencilik konusunda bende ankara ile ilgili çok tecrübeli değilim ama bildiğim şeyler var. Ne zaman istersen ulaşabilirsin. Mail adresim erknzlkvnc@gmail.com

    YanıtlaSil
  6. Ayrıca bende belli bir dönem ankara dışında üni öğrencilik hayatı yaşadım. 2 yılım yurtlarda geçti bu tarz konularda da sana yardımcı olabilirim. Aklında olsun. Devlet ya da özel yurt hangisini tercih edeceğini bilemiyorum.. Özel yurtların kimisi tarikat işlerine yönelikte olabilmekte ama bunu dışardan anlamak çok zor. Devlet olarakta zaten yurt-kur en temiz ama imkanları özel yurtlara göre daha kısıtlı olanı. Ankarada en bilinen özel yurt Sabancı kız öğrenci yurdu.

    YanıtlaSil
  7. Bu yazıyı yayınlama istersen bilgin olsun diye Söylüyorum. sıhhıye ye yakın olan bir semt var ankarada Aydınlıkevler ben burada oturuyorum. Evlenince buraya taşındım. Burda çok öğrenci var ünilerin yakın olması sebebiyle öğrencilerce tercih edilen bir semt. Aydınlıkevlerden sıhhıye 1 otobüsle 20dk falan sürer öyle yakın. Google'a aydınlıkevler öğrenci yurtları diye yazıp araştırırsan hiç değilse fikir sahibi olabilirsin biraz. Bu civarda üniversite bayağı olduğu için alternatifler var. Çoğu kişi eve kiraya çıkıyor burda ama şu aşamada sana göre değil tabi... Burdaki hangi semtlerin iyimi kötümü olduğuna dair sormak istersen 28 yıllık tecrübem ile cvp veririm sana :)))))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok çokk teşekkür ediyorum tüm bu fikirleriniz, önerileriniz için :))
      Gerçekten oldukça doyurucu bir yazı oldu benim için :)
      Yurtlarla ilgili çok soru var aslında kafamda. Yüksek ücretli devlet yurtlarını da düşünüyorum. Ama nasıl olur, çıkar mı bilemiyorum tabii ki. Sabancı Kız Yurdu'na da bir bakacağım.
      Ev konusu ise dezavantajları da olsa çoğu konuda daha çekici geliyor. Ama tabii dediğiniz gibi ilk yıldan zor bu. Ama Aydınlıkevler'i araştıracağım :)

      Tekrar çok teşekkür ediyorum hepsi için. Kafama takılan bir şey olursa sorarım mutlaka :))

      Sil
  8. Merhaba canım,
    Bloğunu yeni keşfettim ve çok beğendim.
    Seni izlemeye aldım. Bana da beklerim.
    http://fatoscatadlar.blogspot.com/
    Güzel paylaşımlarda görüşmek dileğiyle,
    İzmir'den sevgiler...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkürler, bakıyorum hemen :)

      Sil
  9. 2000 yılında üniversite için gelmiştim Ankara'ya. hala burada yaşıyorum. Memur şehridir derler ama herkese hitap eden bir şehirdir Ankara. Hareket seven için hareketli, sakinlik seven için sakin, aktivite sevenler için bol aktivite içerir. öğrenci yurdu boldur, genç nüfus boldur. çok zenginler ve çok fakirler uç noktalarda yaşarlar, pek karşılaşmazsın. orta kesimle muhatap olursun. öğrencilik için, kalacak yer için, yapmak istediklerin (kurs, gezme vs) için aklına takılan ne varsa yardımcı olmak isterim. lütfen çekinmeden sor. adresim: narcelen@gmail.com

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çokk teşekkürler, mutlaka aklımda olacak takıldığım konuda sorarım sağolun :))

      Sil
  10. Ankara'ya mı geliyorsun? Ben de Ankara'dayım, geçen yıl kazandım. İşte bir senede pek bir şey öğrenemedim şehir hakkında falan. Benim sana şöyle bir önerim olur, arkadaş edinmemiş olursan, sıkılıyor olursan, ne bileyim bir şeye ihtiyacın olur da yardım edebileceğimi düşünürsen hemen benimle irtibata geçebilirsin ve bu konuda çok ciddiyim *.*

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Emin ol bu konuda fazlasıyla başını ağrıtabilirim :))
      Çok sağol Cessie, böyle biri olduğunu bilmek bile çok güzel (:

      Sil
  11. hacettepe sıhhiye kampüsünde 4 seneyi doldurmuş biri olarak yardım etme potansiyelim yüksek bence :D


    Ankara'da yaşam şartları nasıldır
    ankarada yaşam düzendir. her şey düzenli. hele istanbuldan falan geliyosan üeh! diyosun



    Asıl konu ise Ankara'da üniversite, öğrenci hayatı... Avantajları, dezavantajları. Mutlaka bilinmesi gerekenler.
    gidilecek yerleri öğren, zaten öyle çok fazla yer yok. beşiktaş, bostancı, kadıköy, emirgan gibi dağınık değil. tunalıyı, olgunları, sakaryayı falan bil işte. zaten hepsi iç içe, yürüsen 1 saatte gidilecek her yere gidersin :D

    Okuyacağım bölüm Sıhhıye'de. O yüzden oraya fazla uzak olmayan, ulaşım sorunu yaşamayacağım yurtlar çok önemli
    en iyi olduğum konu. 4 senedir hacettepe merkez öğrenci yurtlarında kalyorum. şu okula komşu olan yurtlar. okula uzaklığı 3 sn. o da araç trafiğine kapalı yolda karşıdan karşıya geçme süresi

    yurt çok rahat. giriş çıkış saatleri falan pek önemli değil, istediğin saatte girebilirsin, çok iyiler sorun çıkarmıyolar

    sağlık bilimleri fakültesi yurda en uzak fakülte merkez kampüs üçünde. bi 10 dk falan yürürsün. en uzağı o kadar yani.

    yurdun kantini falan var işte. sabahları bedava çorba dağıtıyolar kapıda, sınav zamanı kantin 24 saat açık. yılbaşında falan kutular geliyo.

    kız bölümünün çamaşır yıkama sorunu var ama. biz ismimizi dosyaya yazıyoruz sabahtan, sonra saatimiz geldiğinde gidip yıkıyoruz ama kızlarda önceden listeye yazılmıyo isimler, zamanı geldiğinde sıra alıyolar sanırım. tam bilmiyom o konuyu.

    yurtta temizlik bizim için güzel ama kızlar memnun değiller. genelde kendi temizliklerini kendileri yapmak için dilekçe veriyo kızlar. bizim için tuvaletin silindiği paspasla odamızın silinmesi pek de problem değil :D

    yurdun çalışma salonları var, sessiz olur ama yer bulmak problem. millet yer ayırıyo kendine. gidip onların yerinde de çalışabilirsin ama. istersen kütüphaneye de gidersin. 5 dakika falan uzakta yurda. sınav dönemi yer sorunu orda da olabiliyo ama gidip yine biriin yerine oturuverirsin :D

    yemekhanede yemekler 1 lira, kahvaltı 75 kuruş. gayet de doyurucu ama bazen yemekler hoş olmayabiliyo, onun için yemek listesine bakıp git yemekhaneye.

    yurt ücretleri fazla değil. 2 kişilik odada kaldım bu sene, 275 liraydı sanırım. kızlarda 275 ve 305 liralık odalar var. 305 liralıkta mutfak da var, farkı bu.

    kız bloklarından birinde (ve erkek bloğunda) ütü, tost makinesi gibi yüksek voltaj gereksinimi olan aletler çalışmıyo. elektrikler kesildi galiba diyip saatlerce oturma. yaptım ordan biliyorum.



    şimdilik aklıma bunlar geldi, başka sorun olursa sorabilirsin. kampüse geldim havası diye bi şey olmucak, kampüse değil hastaneye geldin :D

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ne desemm bilemedim ki bu upuzun yorum karşısında :)
      Çok çokk teşekkür ederim şu an benim bile aklımda olmayan pek çok soruya cevap vermişsin. İnan bana kesinlikle çok rahatladım, özellikle de Sıhhıye'de okuyan birinden bunları öğrenince.
      Daha pek çok sorum olabileceğine emin olabilirsin, sorarım artık teşekkürler tekrar :)
      O kampüs olayına da ayrı bir üzüldüm, artık merkezi olması yönüyle kendimizi teselli edeceğiz başka çaresi yok (:

      Sil
    2. Bizim kampüse gelirsin, gökan öyle yapıyo ^^

      Sil
    3. beytepe kampüsü çok güzel ha, tam kampüs. ota yeşilliğe falan ihtiyacın olursa 230'a biner 45 dakikada gidersin :D

      Sil
    4. 45 dk'yı okuyunca kampüsün o kadar da önemli olmadığını düşünmeye başladım sanki :D

      Sil
  12. Merhaba,
    Öncelikle öğrenciliği 15 sene önce Ankara'da geçmiş biri olarak Ankara'yı seveceksin. Ben de Hacettepe Anestezi teknikerliğini okumuştum. Yurdum Aşağı Ayrancıda idi ve Yurt-kur un idi. Şimdi ise şartlar çok değişmiştir. Ama kendini akışa bırak, hayırlısı ne ise o olsun.
    Blogunu takibe aldım, bana da beklerim canım. Sevgilerle...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkürler, hayırlısı olsun gerçekten :)

      Sil