17 Temmuz 2013 Çarşamba

Yaz İçin Harika Bir Etkinlik: Okuma Şenliği

Pinuccia harika bir etkinlik düzenlemiş kitap severler için. Kendi adıma en rahat kitap okuyabildiğim dönem yaz. Sınavlar, dersler derken bir kitabın başında saatlerce oturamıyordum. Ama yaz geldiğinden beri bunun acısını çıkarmaya çalışıyorum. Zaten bol bol kitap okuduğumuz bu yaz günleri için de çok güzel bir etkinlik olmuş Okuma Şenliği.

Aslına bakarsanız etkinliği ilk gördüğümde biraz çekinmiştim. 12 farklı madde var ve her bir madde için farklı kitaplar okuyorsunuz. Nasıl olur ki falan derken emin olamadım. Bir de evde okunmayı bekleyen yığılı kitap olunca. Sonra baktım duramayacağım iyice inceledim etkinliği ve kitaplarımın çoğunu da evdeki okunmayı bekleyen kitaplarımdan seçtim. Yazı okuyarak geçirecekseniz mutlaka bir bakın derim.


Katılmak isteyenler için bilgiler ''Pinuccia'nın Kitapları''nda ;)


İşte bu da benim okuma listem :)


5 puan: Yukarıdaki kuralların hepsini boş verip canının istediği herhangi bir kitabı okuyanlara.
Semerkant ~ Amin Maalouf (318 sayfa)

5 puan: Genel kural 200 sayfalık kitap okumak olsa da 150 sayfadan kısa bir kitap okuyanlara.
Çıplak Ayaklıydı Gece ~ Ahmet Ümit (104 sayfa)

10 puan: Okuduğu kitabın adında bir renk olanlara.
Beyaz Diş ~ Jack London (318 sayfa)

10 puan: Bir serinin ilk kitabı dışındaki bir kitabını okuyanlara.
Ateşi Yakalamak ~ Suzanne Collins (407 sayfa)
-Serinin ikinci kitabı-

15 puan: Kendisi dışında herkesin o kitabı okuduğunu düşünüp sonunda o kitabı kendisi de okuyanlara.
Açlık Oyunları ~ Suzanne Collins (384 sayfa)
-Herkes okuyup filmini bile izlemişken ben henüz başlayamadım bile-

15 puan: Yasaklanmış bir kitap okuyanlara.
Suç ve Ceza ~ Fyodor Mihailoviç Dostoyevski (600 sayfa)
-Roman Rusya'da gerici olduğu öne sürülerek, Polonya'da ise kötümser olmasına dayandırılarak yasaklanmış-

20 puan: Esas mesleği yazarlık olmayan bir kişinin yazdığı bir kitabı okuyanlara.
Çalıkuşu ~ Reşat Nuri Güntekin (541 sayfa)
-Yazar her ne kadar romanlarıyla ün kazanmış da olsa asıl mesleği öğretmenlik olduğu için bu kitabın olacağınu düşündüm-

20 puan: Türü kurgu olmayan bir kitap okuyanlara.
Şehir Mektupları ~ Ahmet Rasim (388 sayfa)
-Eserin türü denemedir-

20 puan: Hiç görmediği bir ülkede olayların geçtiği bir kitap okuyanlara.
Ölümden Daha Derin ~ Tami Hoag (486 sayfa)

25 puan: 400 sayfadan uzun bir kitap okuyanlara.
Kinyas ve Kayra ~ Hakan Günday (567 sayfa)

25 puan: Romanın yazarı veya karakterlerinden birinin adı veya soyadı kendisininkiyle aynı olan bir kitap okuyanlara.
Baba, Oğul ve Kutsal Roman ~ Murat Gülsoy (Alınacak)
-Eserde 'Merve' isminde bir karakter yer alıyormuş. Fakat kitap konusunda emin olamadığım için bu maddeyle ilgili önerilerinize açığım :) -

30 puan: Kendi doğum yılında doğan veya ölen bir yazar tarafından yazılmış bir kitap okuyanlara.
Sineklerin Tanrısı ~ William Golding (Alınacak)


(Semerkant'ı okurken kitabın İstanbul'da da geçen bölümlerini fark ettiğim için Ölümden Daha Derin ve Semerkant'ın yerlerini değiştirdim)

2 yorum:

  1. Suç ve Ceza, Dostoyevski, Reşat Nuri, Amin Maalouf, Jack London... Çok beğendim bu listeyi, söylemeden edemedim. Harika seçimler yapmışsın, takdir ettim. :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkürler, umarım okuma konusunda da bir o kadar başarılı olabilirim :)

      Sil