1 Ağustos 2013 Perşembe

Semerkant ~ Amin Maalouf

Amin Maalouf'la tanışmam yazarın Doğudan Uzakta kitabıyla oldu. O kitaptan sonra da yazarın tüm kitaplarını okumaya karar verdim. Ama en başından beri bildiğim kitabı Semerkant'tı. Fedailerin Kalesi Alamut'u okuduktan sonra pek çok yorumda Semerkant'la karşılaştım.

Kitapta ele alınan konu Ömer Hayyam'ın Rubaiyat adlı el yazması eserinin Semerkant'ta başlayıp Titanic'le son bulan hikayesi. Kitabı iki ana bölümde düşünebiliriz. İlk bölümde dönemine damgasını vurmuş üç isimle karşılaşıyoruz: Ömer Hayyam, Hasan Sabbah, Nizamülmülk. Bu üçlü arasındaki ilişkiler, dostluklar, çekişmeler... El yazmasının bir süre Alamut'ta kaldığı dönemde de Alamut Kalesi ve Hasan Sabbah'la ilgili bilgiler var kitapta. O döneme gidilerek anlatılması yönüyle kitabın ilk bölümünü daha çok sevdim ben.

Eserin ikinci bölümünde ise Benjamin Omer karşımıza çıkıyor. İsminden kaynaklanan Ömer Hayyam hayranlığı onu kendinin bile tahmin edemeyeceği maceralara sürüklüyor. El yazmasını bulmak için İran'a kadar giden Benjamin Omer'in gittiği ülkenin döneminden kaynaklı yaşadığı zorluklar, Şirin'le tanışması, son olarak da Titanic gemisi ile macerası son buluyor.

Yazarın dilini ise Amin Maalouf'un diğer kitaplarını okuyanlar tahmin edecektir. Okuru yormayan, sade, akıcı bir dili var kitabın. Doğu kültürü ve edebiyatına ilgi duyanların daha büyük bir zevkle okuyacaklarını düşünüyorum.

Kitabın ilk bölümündeki sürükleyiciliği devamında yakalayamamış olsam da severek okuduğum bir kitap oldu Semerkant benim için.


Doğudan Uzakta'nın yorumu için buraya ;)

Fedailerin Kalesi Alamut'un yorumu için buraya ;)

19 yorum:

  1. Bu kitabı çok öncelerde okumuş ve çok beğenmiştim. Gerçekten çok hoş bir kitap ama ben de başlardaki sürükleyiciliği sonlarında bulamamıştım. Buna rağmen en çok sevdiğim kitaplar arasındadır.

    YanıtlaSil
  2. Ben de merak ediyorum bu yazarı ya.
    Bir ara okusam fena olmayacak.

    YanıtlaSil
  3. Bu kitapçok güzel :)Bloğunu takibe aldım canım bana da beklerim.İstanbuldaki farklı mekan ve lezzetlerle ilgili paylaşım yapıyorum.Sevgiler..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkürler, bakıyorum o zaman ben de :)

      Sil
  4. Neden okumuyorum bu yazarı hala diye düşündüm şu an.
    Bir türlü fırsat gelmedi kendisine :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bende de durum aynıydı ama bir kitabına başlayınca gerisi geliyor :)

      Sil
  5. Bu yazarla bu yıl tanıştım henüz Fedailerin Kalesi Alamut ve Semerkant' ı okumaya fırsatım oldu. Yazara da kendisine de bayıldım. Bu yazını okur okumaz da seni izlemeye başladım İç Ses :) Nice güzel kitapların keyfine varmaya...

    YanıtlaSil
  6. Çok teşekkürler güzel yorumunuz için :)

    YanıtlaSil
  7. ben Amin Maulof'un 2 kitabını da okudum tarih romanlarını çok severim (Fedailerin kalesi ve Semerkant)ve çok beğenmiştim o yüzden tavsiye ederim.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkürler, Amin Maalouf benim de sevdiğim yazarlar arasında :)

      Sil
  8. bu kitap ne zamandır kütüphanemde aldım okumadım en kısa sürede okuycam teşekkürler yorumların çok güzel:))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkürler :))
      En kısa zamanda okumanı öneririm ben de gerçekten :)

      Sil
  9. Amin Maalakof'u seviyorum Doğudan Uzakta son okuduğum ve bu aralar sıklıkla aklımdan geçen kitabı ... Semerkant tekrar okumak istediklerimden...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Okunmaya değer kitapları var :)

      Sil
  10. Çok uzun zaman önce okumuştum bu kitabı :)
    Blog keşif etkinliği ile buldum sizi.Takibe aldım.
    Bana da beklerim :)
    Sevgiler

    YanıtlaSil