28 Ekim 2013 Pazartesi

Çalıkuşu ~ Reşat Nuri Güntekin

Çalıkuşu her yaştan insanın okuması, okurken o atmosferi hissetmesi gereken bir klasik. Lise yıllarında okumayı sürekli erteleyince daha yeni okuyabildim. Şu an kitaplığımda durması bile hoşuma gidiyor.

Okuması hiç sıkmayan bir günlük Çalıkuşu'nun günlüğü. Öyle gerçekçi, çarpıcı, her hissi dolu dolu yaşatan... Hepimiz biraz olsun biliyoruzdur bu hikayeyi. Bu yüzden başlarken tereddüt etmedim değil. Ama endişemin boşa olduğunu kitap ilerledikçe daha iyi anladım. Çok hızlı ilerledi.

Hem inatçı, gururlu bir kız hem de idealist bir öğretmen Feride. Roman tamamen onun hayatı üzerine kurulu. Sevdiği erkeği bırakıp Anadolu'nun en ücra yerlerine giden, her zorluğa göğüs geren ama içindeki acıyı da bir türlü atamayan biri. Her okur eminim Feride'de kendinden bir parça bulacaktır.

Okumadıysanız listenizde ilk yeri alabilecek kitaplardan Çalıkuşu :)

10 yorum:

  1. Çok uzun zaman önce orta son ya da lise birinci sınıftayken okumuştum, bayılarak okuduğumu hatırlıyorum. Bu aralar tekrar okuma isteği oluştu bünyemde, çok az kitabı ikinci kez okurum çünkü sıkılırım ama Çalıkuşu bunlardan biri değil kesinlikle :)
    Bir de not olarak bu kitabın başka bir özelliğini söylemek istiyorum, bir yerlerde okumuştum sonra düşününce mantıklı geldi. Reşat Nuri Çalıkuşu'nu kız çocuklarının okutulmasını teşvik etmek amacıyla da yazmış. Malum o dönemde pek sık görülen bir şey değilmiş kız çocuklarının okutulması. Bu açıdan Feride biraz da bir dönemin kız çocukları için önemli bir rol modeli olmuş. :)

    İyi okumalar, geç de olsa okumanıza sevindim, bence de herkes okumalı :)

    YanıtlaSil
  2. İkinci kez okuma konusunda haklısınız, sıkılmadan tekrar okunabilecek bir kitap Çalıkuşu :)
    Kız çocuklarının okutulmasına teşvik konusu ise çok doğru gerçekten. Bunun yanı sıra öğretmenlik mesleğini seçen kişiler için de hala daha bir örnek teşkil eden, seçimlerini etkileyen bir kitap

    YanıtlaSil
  3. Ben de okumak istiyorum Çalıkuşu'nu.
    Bu arada okul nasıl gidiyor? Hiç görüşemedik biz. Azıcık utandım kendimden.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hiç vakit kaybetme okumak için Cessie :)
      Biliyor musun benim de sürekli aklımda, aynı şehirdeyiz görüşemedik bir türlü. Okul iyi diyelim, sanırım alıştım artık :)

      Sil
  4. Ben de ortaokulda okumuştum Çalıkuşu'nu. Nedense unutmuşum kitabı oysa çok beğendiğimi ve zevkle okuduğumu hatırlıyorum. Aklımda, Çalıkuşu'nun ağaca tırmanmaları ve bir köyde öğretmenliğe başlaması kalmış. İkinci kez okuyabilirim. :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. İkinci kez okunabilecek bir kitap gerçekten Çalıkuşu, öneririm :)

      Sil
  5. İlk defa 5 sinifta iken okumustum. Sefiller ile birlikte favori yazarimdi. Lise yi bitirene kadar sık sık okudum. Hatta lisede grup halimde okumustuk.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Tekrar tekrar okunabilecek bir kitap gerçekten :)

      Sil
  6. En sevdiğim kitaplardan biridir,Feride'nin o naif hallerini çok severim :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Feride'nin en az bir halini sevmeyen okur yoktur sanırım :)

      Sil