4 Ekim 2013 Cuma

Uzun Aradan Sonra




Bu aranın oldukça uzun sürdüğünü biliyorum. Ama evde son zamanlar, okula alışma dönemi, yurt ortamı, net sorunu derken anca bugün oturup da bir şeyler yazabildim. Ama sürekli olanları, yazacaklarımı planladım durdum. Blog hep aklımın bir köşesindeydi.

Biraz olanlardan bahsedeyim size. Neredeyse 2 haftadır Ankara'dayım. Okulun ilk haftası oryantasyon programıyla geçti ve bu program benim okuduğum kapüste olmadığı için her gün git gel 1 saat yol çekmek, oradan oraya koşturmak beni oldukça yordu ilk haftadan. Yine de kendime bir şeyler katabileceğim, zevkli dakikalar geçirdim bu programda. En keyiflisi ise bölüm tanıtımı ve kampüs turuydu tabii ki. Bölümümün tüm akademik kadrosu, derslikler, kütüphane... Hepsini öğrendik bir gün içerisinde. Bu oldukça yararlı oldu sonradan sıkıntı çekmemek adına. Bu hafta ise derslerim başladı. Oldukça rahat bir programım, ama ağır olduğunu düşünmeye başladığım derslerim var. Programımda fazla boşluklar olması biraz sıkıcı da olsa ders çalışma açısından rahatlatıcı olacak. Dersleri biraz ağır hissetmemin nedeni çoğunlukla fen ağırlıklı olması. Aslında sadece 1-2 dersim böyle sayılır. Ama 9. sınıftan sonra fen dersleriyle alakasını kesmiş biri olarak uzak kalmışım haliyle.

Çok yoğun bir çalışma, kimi zaman stresli bir tercih döneminden sonrası hepsinin geride kaldığını görmek ve mesleki yaşam için ilk adımı attığımı görmek çok rahatlatıcı. Bu hafta en çok dikkatimi çeken şey, artık tercihlerin daha bilinçli yapıldığını görmek oldu. Sınıfta çoğunluk neden bu bölümü seçtiğini, ne hedeflediğini biliyor. Yoğun bir tercih döneminden geçmiş biri olarak bu konuda sıkıntınız varsa istediğiniz zaman destek olmaya çalışırım. Çünkü bu dönemlerde tek bir söz bile bazen insanı çok rahatlatabiliyor.

İlerleyen zamanlarda daha sık sık okuldan, bölümden bahsederim zaten. Artık düzenimi oturttum diyebilirim. Bu arada bundan sonra elimden geldiği, araştırdığım kadarıyla Çocuk Gelişimi üzerine öğrendiğim kitaplar, seminerler, önemli konuları burada da paylaşmaya çalışacağım. Belki böylece konunun deneyimlilerince benim de bir şeyler öğrenme şansım olur, ilgililer için de yeni bir alanımız oluşur blogda.


6 yorum:

  1. Çok güzel bir dönemdesin :)
    Tadını çıkar :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkürler, umarım dolu dolu yaşarım :))

      Sil
  2. Heyecan dolu günler geçirmişsin anlaşılan :) Her şey gönlünce olsun.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Öyle oldu :)
      Çok teşekkürler :))

      Sil
  3. Yazını okuyunca anladım, zaman dört nala koşmuş. Ben de Ankara'da 5. ve son senemdeyim. İlk geldiğimde buradan geri dönmenin yollarını ararken, şimdi şu sene zaman çok yavaş ilerlesin istiyorum.Yani demem o ki, her ama her anın tadını çıkar, hayatını en güzel dönemlerinden biri olacak çünkü:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yavaş yavaş dolu dolu geçirmenin yollarını bulmaya başlıyorum sanırım, teşekkürler :)

      Sil