15 Kasım 2013 Cuma

Benim Dünyam



Çoğunuz duymuşsunuzdur Benim Dünyam filminin Black filminden uyarlama olduğunu. Black uzun süredir izlemek istediğim bir filmdi. Ama onu izleyemeden Benim Dünyam'ın fragmanıyla karşılaştım. Bilmiyorum belki de bizim oyuncularımız olduğu için daha sıcak geldi bana. Eminim filmin orijinalini izlesem karşı da çıkabilirdim bu olaya. Pek çok eleştiri var bu konuda ama ben oyuncuları sayesinde izlemeye değer buldum Benim Dünyam'ı.

Öncelikle şunu belirteyim, film bittiğinde neredeyse herkes ağlamış halde çıktı sinemadan. Buna ben de dahilim.

Filmin konusuna gelirsek, Ela hem görme hem işitme engellidir. 8 yaşına kadar hiçbir şeyden haberi olmamıştır. Fakat ablasının da aynı geçmişe sahip olduğu Mahir Hoca ile tanıştığında hayat onun için yeni başlar. Mahir Hoca, Ela'ya en basit kelimeleri öğretmekten başlayıp onu üniversite hayatı ile tanıştırır. Film imkansız denen şeyin var olmadığını anlatıyor bize. Mahir Hocanın Ela'ya öğretmediği tek sözcük 'imkansız'.
Filmi izlerken içiniz burkuluyor, yüzünüzde hüzünlü bir tebessüm oluşuyor, boğazınız düğümleniyor.

Konunun çok iyi olduğu elbette tartışılmaz ama insanı en çok büyüleyen oyuncuların performansları. Özellikle Melis Mutluç, Uğur Yücel, Beren Saat.



Film, bittiğinde şunu sorgulatıyor size; Hayata hangi pencereden bakıyoruz? En ufak şeyleri büyütüyoruz,
hayattan tat almamak için birbirimizle uğraşıyoruz neredeyse. Oysa ki sahip olduğumuz her şey bizim için paha biçilemez mutluluklar. Bilsek ki görme ve işitme yetisi olmayan biri için tek bir kelimeyi öğrenebilmek bile büyük mutluluk. Her şeyi gözümüzde büyütüyoruz. Halbuki imkansız uzak bir kavram. İnandığımız zaman -başkaları inanmasa bile- başında bize zor görünen şeyleri bir bakmışız başarmışız bile.

Size vakit geçirtmenin yanı sıra düşündürmeye de sevk eden filmi ben beğendim :)

4 yorum:

  1. ben hint versiyonunu izlemiş ve beğenmiştim. Bu aralar duygusal bir şeyler izleyemem belki ilerde izlerim.

    YanıtlaSil
  2. Bugün gittim ben de. Aynı şekilde tavsiye ediyorum.

    YanıtlaSil
  3. Ben sadece hint versiyonunu izledim ve çok beğenmiştim, Benim Dünyam'a gitmek bir türlü kısmet olmadı, umarım en yakın zamanda gidebilirim :)

    YanıtlaSil
  4. Umarım :)
    İzlenesi bir film :)

    YanıtlaSil