15 Ocak 2014 Çarşamba

Ateşi Yakalamak ~ Suzanne Collins

Açlık Oyunları serisinin ikinci kitabı Ateşi Yakalamak. Bu kitap da yine ilki kadar sürükleyici. Bittiği an üçüncü kitaba başlamak için sabırsızlanıyorsunuz.

Katniss ve Peeta Açlık Oyunları'ndan sağ çıkmışlardır. Capitol'deki sistemin kırılganlığı fark edilmeye başlar. Yarışma sonucu başladıkları zafer turları ile mıntıkalarda isyanların başladığına tanık olurlar. Katniss artık tam anlamıyla isyanın baş rolü olmuştur. 12. mıntıkanın barış muhafızları değiştirilerek yerine daha katı kurallı askerler getirilir. 13. mıntıkanın ise yok olmadığına dair söylentiler başlar.

Sıradaki Açlık Oyunları, oyunların 75. yılı olduğu için birtakım yeni düzenlemeler getirilir. Çeyrek Asır Oyunları'nın oyuncuları, eski galiplerden seçilecektir. Bu değişiklik Katniss ve Peeta'nın tekrar arenaya dönmesine neden olur. Oyuncular galiplerden seçildiği için oyunlar bu sefer daha zorlu geçecektir.

Oyunlar bu kez öncekilerden çok daha farklı. Arena sürprizlerle dolu ve her an tetikte olmanızı gerektiriyor. Galip çıkabilmek için bu sefer sadece güçlü değil zeki olmak da oldukça gerekli.

Bu kitapta Katniss ve Peeta'nın özgürlüklerinin ne kadar kısıtlandığına daha fazla şahit oluyoruz. Gale, Katniss'in kuzeni olarak gösteriliyor. Peeta ve Katniss evlenmeye mecbur tutuluyor.

Kitap hakkındaki yorumlarıma gelecek olursak, tekrar yapılan Açlık Oyunları bazı yerlerde ilk kitabı hatırlattığı için arada sıkabiliyor. Fakat yazar yine de heyecanı yüksek tutmayı başarıyor ve sizi yine harika bir kitap bekliyor.

6 yorum:

  1. Biz de filmine gittik Burcu'yla. Fena değildi film de.
    Seninle görüşemedik, çok üzülüyorum. Benim hatam, seni arayamadım bir türlü.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Deme öyle, ben de hiç arayıp soramadım ki.
      Bence tatilden Ankara'ya döner dönmez bir gün kararlaştırıp hemen buluşalım Ben inanıyorum ilk buluşmadan sonra devamı gelecek zaten :)

      Sil
    2. Evet yapalım! Ankara'da pek bir yer bilmiyorum, Kızılay'da iki cafe (onu da yeni öğrendim :D) bir de kumpirci biliyorum, sanırım :D
      Ama büyük Dost'u bulabiliyorum! Bence çok ilginç şeyler olabilir :D

      Sil
    3. Dost'un önünde buluşup bir yerlere gidebiliriz o zaman Kızılay'da :))
      Tatil sonu döner dönmez kararlaştıralım
      (:

      Sil
  2. Ben de bu kitabı okuyacağım o yüzden yazıyı okuyamadım :)

    YanıtlaSil
  3. Aslında yazı kitaptan genel başlıkları içeriyor. Ama daha fazla heyecan için daha iyi olmuş belki de okumamanız :)
    Okumalısınız bence de seriyi
    (:

    YanıtlaSil