23 Ocak 2014 Perşembe

Boleyn Kızı ~ Philippa Gregory

Kitabın yorumundan önce seriyi okumaya başlayacaklara bir uyarım var. Pek çok yerde serinin ilk kitabı Boleyn Kızı olarak yazıyor. Boleyn Kızı'nda Kraliçe Katherine'in gözden düşüşü ve Boleyn ailesinin yükselişi anlatılırken Mahkum Prenses'te Katherine'in kraliçe oluşu anlatılıyormuş. Ben ne yazık ki bunu sonradan öğrendiğim için Mahkum Prenses'i okumadan Boleyn Kızı'nı okudum. Seriyi okuyacak olanların kronolojik sıraya dikkat etmelerinde yarar var bu yüzden.

Kitap kalınlığıyla göz dolduruyor. Ama benim için öyle sürükleyiciydi ki bir çırpıda bitti. Tarih meraklıları için öneremem kitabı. Daha çok aşk, iktidar hırsı anlatılıyor. Bu tutkuların sarayın ahlaki değerleri üzerindeki etkileri göze çarpıyor. Saray içindeki gizli ensest ilişkiler, iktidar uğruna yapılan türlü çirkinlikler...

Kitabın ana karakteri Mary Boleyn henüz çocukluktan gençliğe adım bile atmamışken saraya girer. Kral Henry'ye aşık olan Mary, kralı da büyülemiştir. Kralı öyle etkilemiştir ki kraliçe gözden düşüp arka plana atılmıştır. Davetlerde, balolarda gözler önünde artık Mary Boleyn vardır. Fakat Mary'nin bu gösterişli günleri uzun sürmeyecektir. Kral her kadından olduğu gibi ondan da sıkılır. Bu sefer Boleyn ailesinin idealleri için Mary'nin kardeşi Anne öne sürülür. Bu hareketle iki kız kardeş arasındaki tehlikeli oyun başlar.

Mary'nin krala olan aşkı, Anne'in hiç bitmeyen iktidar hırsı ve Boleyn ailesinin çıkarları... Hepsi kendi idealleri uğruna büyük risklere girmişlerdir.

Kitabı okurken beni şaşırtan şey iki kardeşin birbiriyle bu kadar yarış içinde olup entrikalar çevirmelerine rağmen birbirlerinin yanında olmak için bu kadar ısrar etmeleri. Ne Anne yanında Mary olmadan hareket edebiliyor, ne de Mary Anne'in yalnız kalmasına dayanabiliyor.

Büyük bir saray oyununa şahit olurken bir yandan da hırs ve şöhret için insanların neler yapabileceğini okuyorsunuz.

Kitap bitirdiğinizde size pek de bir şey katmıyor, bu yüzden daha çok bir aşk, entrika romanı beklentisiyle okumanızı önerebilirim Boleyn Kızı'nı.

6 yorum:

  1. Ben de lisedeyken okumuştum, sevmiştim de. Diğer kitapları da biraz okumak istiyorum ama parama da kıyamıyorum.

    YanıtlaSil
  2. Biliyor musun, aynı düşünce bende de var. Hem seri uzun hem de çok da ucuz değil fiyatları. Cesaret edecek oluyorum sonra vazgeçiyorum. Belki yavaş yavaş zamanla oluştururuz tüm seriyi belli mi olur :)

    YanıtlaSil
  3. Seriyi değil bende bu kitabı okumuştum hemde iki günde:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kalınlığı hiç etkilemiyor okuma süresini :))

      Sil
  4. Benim de çok sevdiğim çok cabuk okuduğum bir kitapti. Hicbir şey de katmadi diyemem, sonra tudorlari baya okuyup arastirdim. Bir de London tower i filan gezerken insan bir acayip oluyor :-)

    YanıtlaSil
  5. Okuduktan sonra o yerleri görmek daha etkileyici olmalı gerçekten :)

    YanıtlaSil