3 Şubat 2014 Pazartesi

Şişir Beni ''Super Size Me''


Super Size Me, fast foodun hayatımızdaki yerini ve bedenimize etkilerini anlatmak için çekilen bir belgesel. Morgan Spurlock, bir ay boyunca her gün, günde 3 öğün McDonald's menüleriyle beslenir. Her geçen gün sağlığı bozulmaya başlar. Hem fizyolojik hem de psikolojik olarak olumsuz etkilenir. Son haftalarda durumu iyice kötüye gider ve doktorları tarafından bu uygulamaya son vermesi istenir. Fakat Spurlock 1 ayı tamamlar.

1 aylık uygulama öncesinde Spurlock'un tüm tahlil ve ölçümleri yapılıyor. 1 ayın sonunda tüm değerleri değişiyor, organları riske giriyor. Hatta doktorları değerlerinin tekrar eski hale dönmesinin neredeyse imkansız olduğunu söylüyorlar. Neyse ki Morgan çok uzun süre ve uğraşlar sonucunda eski sağlığına güç de olsa dönebiliyor.

Belgeselde Amerikalıların fast fooda olan bağımlılığı, ülkede yıldan yıla yayılan fast food çılgınlığı da anlatılıyor. Bunun yanı sıra fast food markalarına açılan davalar ve bunların sonuçlarına da yer verilmiş. Şirketlerin özellikle çocukları çekmek için yaptıkları oyun parkları, özel oyuncaklar, menüler...

Ülkemizde fast food alışkanlığı belgeselde anlatıldığı kadar yaygın olmasa da yine de bu tarz beslenmeye oldukça düşkün kişiler, hatta çocuklar var. Öyle ki bazen bakıyorum da bazı aileler gün boyunca çocuklarına bu tür hazır besinler verebiliyor. Gerekçeleri de çocuğun başka şey yememesi; belki de onlarında kolayına geldiği içindir. Aslında araştırsalar çocuklar için öyle güzel tarifler var ki, sırf bununla ilgili kitaplar, bloglar bile görüyorum. Özellikle gelişme dönemindeki çocuklar için çok sakıncalı bu tür hazır yiyecekler. O yüzden her seferinde bir kere daha düşünmek gerekiyor.

Eğer fast fooda düşkünlüğünüz varsa ve bundan rahatsızlık duyup bu alışkanlığınızdan vazgeçmek istiyorsanız, belki de bu film sizin için güzel bir bahane olabilir :)

5 yorum:

  1. Ah bide o etin içine karıstırıan şeyler var.Hala da yiyoruz yapmamak lazım :( Tesekkurler canım yazı için

    YanıtlaSil
  2. Food, Inc. diye bir belgesel var o da gıdanın tarımdan çıkıp sanayi ürünü olmasının sonuçlarını anlatıyor. Çok korkunç.

    YanıtlaSil
  3. Merak ettim şimdi, ama izlemeye cesaret edebilir miyim acaba

    YanıtlaSil
  4. Ben de tüketiyorum, özellikle de vize ve final dönemlerinde. Ne uyku düzeni kalıyor ne yemek, hemen de kilo alıyorum. Aslında pırasayı, ıspanağı özlüyorum, eve gelince taze fasulye yedim iki gün gık demeden.Sıklıkla tüketilecek şey değil, ne akla ne damak zevkine uygun yahu, ben sıkılıyorum.

    YanıtlaSil