30 Haziran 2014 Pazartesi

0-1 Yaş Oyunları

Tatile girdiğimden beri sürekli iş bulma peşindeydim. Hem aileme uysun hem bana hem tatil yapayım deyince biraz zor oluyor tabii. Ama en çok istediğim çocuklarla ilgilenmekti. Sonunda da kendime küçücük de olsa bir iş buldum. Hafta içi günde 3 saat 11 aylık bir bebekle ilgileniyorum :)

Geçtiğimiz hafta iki gün birlikteydik. Ben de bu 3 saati kaliteli geçirmek adına bazı şeyler araştırmaya başladım. Bu yazıda da sizinle 0-1 yaş arası bebeklerle oynayabileceğiniz küçük, basit bazı oyunları derledim.


   -  Birlikte kırılmayan aynalarla oynayabilirsiniz.

   -  Topu atmasını isteyip ona geri vererek bunu tekrarlayabilirsiniz.

   -  Boş kutuların içine nesneler doldurup bunları boşaltmasını isteyebilirsiniz.

   -  Birlikte resimli kitaplara bakmayı deneyebilirsiniz.

   -  Müzikten yararlanarak el çırpma gibi basit hareketlerle müziğe eşlik edebilirsiniz.

   -  Parmak oyunlarını oynamayı deneyin.

   -  Kolay ve yakın yerlere sakladığınız nesneleri bulmasını isteyebilirsiniz.

   -  Kurmalı, peşinden emekleyebileceği oyuncaklardan yararlanabilirsiniz.

   -  Vücudundaki ‘burun, göz vs.’ yerleri öğreterek işaret etmesini isteyebilirsiniz.

   -  Birkaç tane renkli kağıdı buruşturup önüne koyun. O da bunu tekrarlayacaktır. (Hem el kasları çalışacak hem de kağıdın buruşma sesi onun dikkatini çekecektir.)

   -  İç içe geçen plastik kaplar ilgisini çekecektir.

   -  Bir elinize bir şey saklayıp hangi elinizde olduğunu bulmasını sağlayabilirsiniz.

   -  İtmeli oyuncaklarla kas gelişimine ve yürümesine katkıda bulunabilirsiniz.

   -  Yüzünüze değişik ifadeler vererek onu eğlendirebilirsiniz.

   -  Cee-e oyunu ile pek çok bebeğin dikkatini çekebilirsiniz.


Küçük bir hatırlatma: Önerilerde de gördüğünüz gibi çocuğunuzla keyifli vakit geçirmeniz için pahalı oyuncaklara ihtiyacınız yok. Evdeki plastik kaplar bile çocuğunuzu eğlendirmek için yeterli olacaktır. Siz yeter ki onunla vakit geçirmek isteyin :)

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder