16 Temmuz 2014 Çarşamba

Kaç Zil Kaldı Örtmenim? ~ Filiz Aygündüz

''Kaç Zil Kaldı Örtmenim?'' konusuyla dikkatimi çeken bir kitap oldu. İstanbul'da yaşayan 23 yaşındaki bir öğretmenin Diyarbakır'ın bir kasabasına atanmasıyla başlıyor roman. Öğretmenin köyün dili, kültürü hakkında hiç bilgisi yok. Bir yanda hiç tanımadığı yeni bir hayat, bir yanda ise yardım etmesi gereken çocuklar. Ama bırakın eğitim vermeyi, ortak konuşabildikleri bir dil bile yok.

Ülkemizin en büyük sorunlarından birini, belki de en basit ama en önemli yanıyla dile getirmiş Filiz Aygündüz. Siyasi yönüyle değil Kürtçe bilmeyen bir öğretmenin gözünden. Durumun ne kadar zor olduğunu, ama bir yandan da arkanı dönüp gidemeyecek kadar da bizim meselemiz olduğunu anlatmış.

Bir de aşk öyküsü var romanın içinde. Öğretmeni öğrencileri kadar hayata bağlayan, aynı zamanda da hayatı daha fazla sorgulatan, kaçıp gitmesini zorlaştıran diğer kişi. Bu aşkın kahramanlarıyla iki farklı açıdan sorgulatıyor yazar bize hayatı.

Kitap sade anlatımıyla herkese hitap edecek türden. Aynı zamanda öğretmenler için de güzel bir kaynak olabilir belki. İçtenliğiyle beni etkileyen bir kitap oldu ''Kaç Zil Kaldı Örtmenim?''.


13 yorum:

  1. bende geldimm kii ;) takipteyim ve blogunu çok sevdim ;)
    okumayı bende çok seviyorum ama bu aralar birazcık boşladım ;)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hoşgeldiniz :)
      Bende bir süre yoktum, ama daha fazla uzak kalmaya dayanamadım artık buralardayım :)

      Sil
  2. merhabalar,

    keşfettim geldim.
    bana da beklerim.

    sevgiler.
    http://burcuaydn04.blogspot.com.tr/

    YanıtlaSil
  3. Bir kitap kurdunu daha takip etmekten memnuniyet duydum. Keşif yolundan geliyorum. Umarım bana da uğrarsınız. Sevgiler :)

    YanıtlaSil
  4. Merhabalar etkinlik sayesinde benim gibi bir kitapseverin blogunu keşfetmekten mutluluk duydum :) Bana da beklerim.Sevgiler..
    http://somurtkansirine.blogspot.com/

    YanıtlaSil
  5. Merhaba keşfettim geldim. Banada beklerim. Okumayı ve almayı çok seviyorum.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Okumak ve kitap almak benim de en büyük tutkularımdan :)

      Sil
  6. Gğzel paylaşım olmus :) izlemeye aldım bana da beklerım :) http://meralgumus.blogspot.com.tr/

    YanıtlaSil
  7. Merak uyandırıcı ..Teşekkürler paylaşım için :)
    Sizi takibe aldım, bende bloguma beklerim ..
    http://yagmur-serhats.blogspot.com.tr/

    YanıtlaSil