1 Temmuz 2014 Salı

Sevda Sözleri ~ Cemal Süreya

Blogda yayınlayacağım ilk şiir kitabı. En güzel yerinden başlamışım belki de. Cemal Süreya şiirle hiç ilgisi olmayanlarımızın bile adını, birkaç dizesini mutlaka duyduğu büyük bir şair. Sevda Sözleri sayesinde ben de fazla alışık olmadığım şiir türüne iyice ısınmış oldum.

Sevda Sözleri 7 ana bölümden oluşuyor; Üvercinka, Göçebe, Beni Öp Sonra Doğur Beni, Uçurumda Açan, Sıcak Nal, Güz Bitiği, Kalanlar. Kitapta şairin bütün şiirleri bulunuyor.

Kitap Ağacı etkinliğiyle okuduğum kitabı ben çok beğendim. Amacım bir roman okurken ara sıra da şiirlerden okumaktı, daha fazla tat alabilmek için. Fakat ben kitabı elimden zor bıraktım. Sade dili, etkileyici anlatımıyla şiirler sizi sıkmıyor. Bir şiir kitabı olmasıyla en güzel yanı da yeniden okurken zevk alabilmek.

Henüz şiir kitaplarıyla yeni tanışacak olanlara, Cemal Süreya okumamış olanlara önerilir :)

4 yorum:

  1. senin yüzünden bir daha okuyacağım :(
    Zorunda mıyım?Evet öyle hissettirdin bir an :)

    YanıtlaSil
  2. Sevinmedim desem yalan olur :)
    Ortalarda bulundurup arada bir eline almalı

    YanıtlaSil
  3. Ben de Üvercinka'yı okudum geçenlerde, ne güzel yazmış...

    YanıtlaSil