30 Temmuz 2014 Çarşamba

Sırça Köşk ~ Sabahattin Ali

Mutlaka okumalıyım dediğiniz yazarlar/kitaplar vardır ya hani. Uzar gider bu liste ama akıldan hiç çıkmaz bu yazar/kitaplar. Birçok kişi için olduğu gibi benim listemde de vardı Sabahattin Ali. Tanışmamız Kitap Ağacı etkinliğinde olan Sırça Köşk kitabıyla oldu.

Yazarın okuduğum ilk kitabı olması yönüyle yavaş yavaş Sabahattin Ali hakkında düşüncelerim daha netleşmeye başladı. Bunlardan biri ve benim en çok dikkatimi çekeni 100 yıl öncesinde doğan bir yazarın sözlerinin tıpkı bugünü yansıtması oldu. Okuduğum her cümle sanki dün yazılmış gibiydi. Sabahattin Ali'nin sosyolojik bakışı, tespitleri, hayatın tüm gerçeklerinin karşımıza birden en çarpıcı yönüyle çıkışı...

Yazarın diğer kitaplarını henüz okumamış olduğum için kıyaslama yapamıyorum. Ama özellikle de Sırça Köşk öyküsüyle, aslında düzenin her zaman devam ettiğini, bazı tabuların yüzyıllar geçse de yıkılamayacağını çok güzel anlatmış Sabahattin Ali. Ve bu düzeni yine insanın kendi kendine kurduğunu.

İçeriğinden bahsedersek Sırça Köşk, 13 öykü ve 4 masaldan oluşuyor. Her öyküde kendimizden, çevremizden izler bulabiliyoruz. Sabahattin Ali bizi, teyzemizin kızını, sokağın köşesindeki bakkalı, her sabah karşılaştığımız karşı komşunun oğlunu anlatıyor adeta. Kimi öyküleri yüzümüzde buruk bir gülümsemeye neden oluyor, kimiyse yaşadığımız anı yeniden sorgulamaya.

Akıcı bir kitap olması yönüyle de Sırça Köşk tüm okurlara tavsiye edebileceğim bir kitap.
Sıra diğer Sabahattin Ali kitaplarında :)

13 yorum:

  1. Şu anda Sabahattin Ali'nin Kuyucaklı Yusuf'unu okuyorum daha öncede çeşitli kitaplarını okumuştum kalemi son derece güçlü bir yazar.
    Keyifli okumalar :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkürler , Kuyucaklı Yusuf benim de çok merak ettiklerimden.

      Sil
  2. Kürk Mantolu Madonna çok okunuyor, biliyorsundur. Okumuştum ben de, güzeldi :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sırça Köşk'ten de önce aklımda sürekli Kürk Mantolu Madonna vardı. Sanırım sıradaki Sabahattin Ali kitabı o olacak :)

      Sil
  3. Sabahattin Ali benim favori yazarımdır. Kahramanımdır. Kürk Mantolu Madonna'sı da okuduğum en güzel kitaptır. İçimizdeki Şeytan kitabını da tavsiye ederim.
    Teşekkürler yazından ötürü.... :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Rica ederim :)
      Kürk Mantolu Madonna en merak ettiğim. İçimizdeki Şeytan'sa aklımda bundan sonra ;)

      Sil
  4. Edebiyatı hayatla ilişkilerinden üreten yazarlar daima gizemi de okuyNda saklıyor. Yazarımız da bunun en muhteşem örneği. Herkes farklı bir yaşanmışlıgı buluyor kitaplarında.

    YanıtlaSil
  5. Kesinlikle öyle, hatta bir değil birçok yaşanmışlığı bir arada sunuyor önümüze.

    YanıtlaSil
  6. sebahatin ali kesinlikle çok okunulası yazar

    YanıtlaSil
  7. Merhabalar blogunuzu blog keşif etkinliği sayesinde keşfettim ve takibe aldım :) Çok güzel bir etkinlik oldu gerçekten bu sayede bir çok blogu keşfetmiş oluyoruz :) Çok güzel bir blogunuz var . bana da beklerim :))))
    http://tasarimkaravani.blogspot.com.tr/

    YanıtlaSil
  8. merhaba ben ters1köşe Bloğu sahibesi Selin http://balansvemanevraa.blogspot.com.tr/ bana ait renkli şeylere yer verdigim bloğuma Bir süredir yazıyorum. Blogunuzu da çok beğendim. iyi okumalar. bloğuma da beklerim :)

    YanıtlaSil
  9. Herkes gibi bende Kürk Mantolu Madonna'yı okumanızı tavsiye edeceğim,eseri seviceğiniz düşüncesindeyim....buarada banada beklerim,sevgiyle ;) http://bendenizinyolculugu.blogspot.com.tr/

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. İlk alacağım kitaplar arasına girdi artık Kürk Mantolu Madonna :)

      Sil