27 Ağustos 2014 Çarşamba

Akyaka

Bugün sizleri tatilimi yaptığım Akyaka'nın küçük bir turuna çıkaracağım :)

Muğla'nın merkezine oldukça yakın, küçük, şirin bir tatil yeri Akyaka. Gökova Körfezi'nin ucunda yer alııyor. Bölgeye ulaşmadan önce Sakar geçidinden Gökova Körfezi seriliyor ayaklarınıza. Sonra bu manzara eşliğinde Akyaka'ya ulaşıyorsunuz.

Tek tip mimari zorunluluğu sayesinde doğal güzellik bozulmamış. Büyük ve kalabalık tatil yerlerinden bunalanlar için güzel bir tercih olabilir bu yönüyle Akyaka.




Akyaka'nın merkezinden yürüyüşle ulaşılabilecek olan Çınar ve Akyaka Plajı var. Her iki plaj da oldukça temiz. Akyaka Plajı'ndan biraz daha ayrıntılı bahsedecek olursak, plaj mavi bayrağa sahip. Oldukça güzel bir kumsalı var. Deniz sığ, oldukça uzaklaşsan da bedenini ancak aşmaya başlıyor su. Çocuklu aileler için tercih edilebilir. Yalnız suyu Muğla'daki diğer tatil yerlerine göre daha soğuk.






Bölgenin bir diğer güzelliği de Azmak Nehri. Akyaka Plajı'nın hemen yanı. Burada tatlı su ve deniz suyunun birbirine karıştığı yeri görebiliyorsunuz. Aynı zamanda Azmak Nehri'nde yüzmeyi tercih edenler de var. Fakat su çivi gibi neredeyse. Ben şimdiye kadar ayaklarımı sokmaktan öteye gidemedim. Fakat cesaret edebilenler için tertemiz, oldukça berrak bir suyu var.





Azmak Nehri ve birçok yere tekne turu var. Kişi başı 7 tl karşılığında kısa bir Azmak Turu yapabilirsiniz. Aynı zamanda Akvaryum diye de geçer, kafanız karışmasın. Tekneyle ilerledikçe suyun berraklığını daha iyi göreceksiniz. Aynı zamanda suyun altındaki canlıları da.








Plajın arka tarafında yemek yiyebileceğiniz mekanlar var. Ama bizim tercihimiz balık ekmek. Plajdan Azmak Nehri'ne doğru yürüdüğünüzde balık ekmek yiyebileceğiniz yerler mevcut. Eğer gelmişken Akyaka'nın restoranlarından birinde yemek isterseniz de Azmak Nehri'ne kıyısı olan oldukça güzel restoranlar da var.





Yolunuz Muğla'ya düşerse Akyaka'ya uğramadan geçmeyin derim :)




14 yorum:

  1. bu yaz Akyaka'yı gördüm nihayet.
    gerçekten çok güzel bir yer.
    ben de bununla ilgili bir post yazacağım.

    YanıtlaSil
  2. Beğenmenize sevindim
    Yazınızı merakla bekliyorum o halde

    (:

    YanıtlaSil
  3. Akyaka'yı çok seviyorum ben de. Fotoğraflar çok güzel, belki Eylül ayında ben de giderim :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkürler, sezon bitmeden doyasıya tadını çıkarmalı :)

      Sil
  4. çok güzeldi , herhalde 10 yıl olmuştur gideli ama aklımda yer edenlerden...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. İlk fırsatta yeniden gelmelisiniz o halde :)

      Sil
  5. Akyaka'ya geçen sene gitmiştim. Yukardan manzarası ayrı güzel, aşağıda kendisi ayrı güzel. Umarım bozulmadan kalır uzun yıllar. O buz gibi suya girdim, sonrasında denize girdiğimde sanki kaynar suya girmiş gibi olmuştu. Gerçekten çok güzel bir yer.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben de zamanla bozulmasından korkuyorum. İnşallah şu anki halini korumaya devam eder :)

      Sil
  6. her şeyiyle 10 numara görünüyor yahu.Kesinlikle listemdedir akyaka. Hiçte duymamıştım valla,çok saol!

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yeni yeni keşfedilmeye başlanmış bir cennet Akyaka
      Ben de en yakın zamanda gelin, görün derim :)

      Sil
  7. Yanıtlar
    1. Aa, ne kadar güzel !
      Bol keyifli tatiller o halde :)

      Sil
  8. Muğla'da yaşamanın sevdiğim yönlerinden biri :) Sanırım yine bekleriz demem gerekiyor bu durumda ^.^
    Bu arada mimlendin, vaktin olur da cevaplarsan sevinirim :) http://kitapyorumlarimm.blogspot.com.tr/2014/08/kitaplgnzdaki-en-iyi-10-kitap-kapag.html

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Mim, hem de kitaplarla ilgili !
      Seve seve cevaplarım :)

      Sil