9 Ağustos 2014 Cumartesi

David Kwong: Two nerdy obsessions meet -- and it's magic


TED ile tanışmam birkaç yıl önce oldu. İlgilenmeye başlamam ise henüz yeni. Duymamış olanlar için TED pek çok farklı alan barındıran konularıyla ünlü/yeni tanınan birçok bilim insanı, düşünürün konferanslarını içeriyor. Sitede pek çok dil seçeneği de mevcut.

Blogumda da izlediğim bazı TED konferanslarından bahsetmeye karar verdim. Bunlardan ilki bugün konferansıyla karşılaştığım kare bulmacalar hazırlayan sihirbaz David Kwong'a ait.

''Two nerdy obsessions meet -- and it's magic'' ismiyle sunulan konferansta David Kwong kare bulmacalar ve illüzyon arasındaki ortak noktayı gözler önüne seriyor. Doğduğumuzdan itibaren çözmeye programlı olduğumuzu anlatan sihirbaz, yaptığı illüzyonlarla, kendi hazırladığı kare bulmacalar arasındaki benzerlikle pek çok sürpriz yapıyor. Hatta izlediklerinizin bir illüzyondan çok, bulmaca ve illüzyonlar arasındaki büyük ortaklığın ürünü olduğunu gösteriyor.

İzleyicilere hazırladığı küçük ama etkileyici illüzyonda, tamam bitti, dediğiniz her seferde etkileyici bir sürpriz daha sunuyor konuşmacı.

Anlatımı ve anlattıklarıyla ilginiz çekebilecek biri David Kwong.

2 yorum:

  1. İzlemiştim ve gerçekten çok şaşırtıcı bulmuştum bunu. İzlenmesini tavsiye ediyorum ben de evet. Ruth Chang'in de seçim yapmakla ilgili bir videosu var http://www.youtube.com/watch?v=8GQZuzIdeQQ&list=UUAuUUnT6oDeKwE6v1NGQxug bu adreste. Bunu da çok beğendim

    YanıtlaSil