5 Ağustos 2014 Salı

Kitap Sevdirme Meselesi



Bir kitapsever olarak kitapsever kişileri de ayrı bir severim.
Sadece kendim okumakla kalmaz çevremdeki okumayanları da dert edinirim. Şimdiye kadar birkaç kişiyi de kitapların dünyasına kazandırmışlığım olmuştur.
Her zaman 'kitap sevmeyen değil, sevdiği kitap türünü bilmeyen kişi vardır' felsefesini savunmuşumdur.

Ama gelin görün ki benim için önemli olan birini hala kitap sevdalısı yapamadım.
İstiyorum ki o da benim gibi kitap tutkunu olsun, saatlerce kitabevi gezelim, okuduklarımız üzerine birlikte sohbet edelim.

Var mı acaba bu kişi/ler için önerileriniz?
(:

17 yorum:

  1. Ben en yakın arkadaşımın yanında çok fazla kitap okurdum. Bir baktım o da okumaya başlamış. :) Sınıf içi kitap okuma derken, sınıfta da tek tük okuyan arkadaşlarım çıkmaya başladı. Sonra adım çıktı çok kitap okuyan kıza. :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yanında fazla kitap okuyamıyorum malesef, ama istisnasız her buluşmada yanımda kitabımı bulundurabilirim belki :)

      Sil
  2. aynı dertten muzdaripim.
    nişanlıma kitap okuma alışkanlığı kazandırmaya çalışmıştım ben de.
    onun için flört dönemimizin başında şeker portalı gibi şipşirin bi kitabı hediye ettim ona.
    hani dedim, ayıp olmasın diye okur.
    2 sene oldu hala bitmedi kitap :S
    çözüm bulursan paylaş lütfen..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Buna benzer bir olay benim de başıma gelmişti. Sevdiği bir pc oyununa ait kitabı almıştık ilgisini çeker diye. 1 yılı geçti, kitap hala bitmedi.
      Başarabilirsem paylaşırım mutlaka :)

      Sil
  3. o da türde mi karar kılamadı yoksa üşengeç mi?üşengeçse işin zor :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sanırım daha çok üşengeç. Türü bulamasak belki daha fazla umut olurdu :))

      Sil
    2. katılırım , 14 yıldır evliyim ve hiç kitap okumayan bir eşe sahibim , yanında da sürekli okurum, hediye de alırım, teknik sever diye teknik kitaplara da yönlendiririm fakat olmuyor.O istemezse ne yazık ki zorlamanın da anlamı yok, ha şununla teselli buluyorum asla aldığım kitaba karışmıyor, ben okurken saygı gösteriyor ve bazıları gibi asla aa şunu mu okuyorsun diye burun kıvırmıyor , böylece ucundan kıyısından beni anlıyor.Bir de mesela beğendiği kitapları alır bunu oku bana da anlatırsın der, :)..Dil meraklısı olduğundan , yabancı kelimeleri (fransızca ve farsça) ona sorarım , bıkmadan anlatır :) inş sen başarırsın , bir kitapsever daha katılır aramıza:)

      Sil
    3. Bu sözlerin arkasında 14 yıllık bir tecrübe varsa, olmayacaksa da olmuyor demek ki :)
      Ama söylediğiniz gibi benim de en azından kitaplarıma karışma derdi yok.
      Okumayı sevdiremesek de anlattığınız gibi yollarla bir şeyleri paylaşmak da bir o kadar güzel :)

      Sil
    4. ama tecrübeler kişilere göre farklılık gösterebilir, umudu yitirmemek gerekir...

      Sil
  4. Kisi/lerin karakterine, dunya gorusune gore saglam bir yazarin ince bir kitabiyla baslatmayi dene :-)
    Ise yarayabilir :-)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yazar çok önemli tabii. İnce kitap fikriyse çok hoşuma gitti. Onun için önemli bir adım olabilir bu :)

      Sil
  5. Erkekse siyasi ya da polisye sevdirebilir kızsa romantik ya da dram :)
    Ama cidden bazen sevdirmek çok zor, kolay gelsin :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Siyasiyi henüz denemedim. Polisiyeye gelince de hep aklımda ama beklediğim başarıyı yakalayamadık :)

      Sil
  6. birinin kitap sevmesiyle litaba tutulması farklı şeyler diye düşünüyorum. kişinin tarzını bulup ona kitap sevdirebilirsin ama birini tutkun yapamazsın bence. o içten gelen bir şey. onu hayatında bir eksik olarak hissetmeli. belki bunu sağlarsan olur ama hiç sanmıyorum.
    kitap okuyabilir, sevebilir ama seninle saatlerce kitap gezmesi, okuduklarını konuşması ve hayatınızın ortak bir bölümünü kitaplar yapabilmeniz senin tek başına sağlayabileceğin ve onun yapmasını sağlayabileceğin ya da yapmasında yardımcı olabileceğin bir şey değil bence.
    senin için çok önemli olan biriyse çok da bir fark yaratmıyordur diye düşünüyorum kitap tutkunu olmayışı, yaratsaydı senin için o kadar önemli olmazdı. onun için olduğun gibi kabullenebildiğin birini kendin için modifiye etmeye çalışma bence (hakaret amaçlı söylemedim sadece yazdığında gördüğüm bu, savunmaya geçmeye gerek yok, hepi topu internette klavyesini mıncıklayan biriyim)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Amacım içinde olmayan bir şeyi zorla dışına çıkarmak değil tabii ki. Umudum eğer içinde bir yerlerde varsa belki yardımımla açığa çıkar. Bir bakmışım ben bile fark etmeden kitap tutkunu olmuş.
      Ama maksat tabii ki onu değiştirmek değil. Yoksa bir bakmışım kitapları çok sevmiş ama eski o değil. Söylediğin gibi bu zaten çok da fark yaratmadığı için benim için çok önemli biri :)

      Sil
  7. Aynı konudan müzdarip olan biri olarak konuşabilirim bence.
    Bundan önce yaşadığım bir ilişki vardı , o hayatıma girene kadar da dua ettim "Ne olur kitap okuyan, kitapları seven biri girsin hayatıma " diye hep dua ederdim. Ve tattaaaa öyle biri girdi hayatıma 2,5 yıl boyunca sadece ama sadece tek anlaşabildiğimiz şey kitaplardı. O benden çok okurdu lakin okudukça insanlardan uzaklaşırdı. Her konuda snop , ukalanın tekiydi. O kitapları okuduğu için dünyanın en özel insanı kendiydi , onun dışındakiler gereksiz , salak , kültürsüzdü. Tanrım ne yorucuydu. Kaldı ki benim okuma zevkime bile karşırdı. Ona kalırsa bu dünyada Nabakov okumamış biri kültürsüz , birikimsiz ve yaşaması gerekmiyordu.
    Şimdi 1 yıldır başka biriyle birlikteyim. Evet benim kadar okumuyor. Ama daha mutluyum. Benimle kitapçılara,sahaflara gidiyor. Benim okuduğum kitaplarla ilgilenip dinliyor. Benim önerdiğim kitapları da alıp okuyor. Gerçi ben onun dikkatini çekecek kitaplar buluyorum ama yavaş yavaş yol alıyorum.
    Elbette ki o da sevdiği yazarın kitabı çıktığında çığlık atsın isterdim ama kendimi onun yanında rahat hissediyorum. Okuduğum kitaplar yüzünden beni yargılamıyor. Bence bu daha kıymetli.
    Bence ufak adımlar at. En azından bir cafede , yada kahvaltı sofrasında sen kitabını eline al , ona da gazeteler , dergiler falan ver. Sonrasında kitaplara geçersin. Ya da onun da dikkatini çekecek kitap evlerine git. O bilgisayar oyunlarıyla uğraşırken "baksana bu kitapları alsam mı ? " diye yanına çağır. Etkili oluyor inan ki :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Öyle iyi geldi ki bu yorum bana :)
      Okuduklarımdan ben bile biraz tahmin edebildim ne kadar yorucu göründüğünü. İnsanı kitaptan bile soğutur belki böylesi.
      Söylediğin gibi önemli olmak onunlayken daha mutlu olmak. Fikirlerin ise çok hoşuma gitti, zamanla mutlaka denerim.
      Senin için de çok sevindim :)

      Sil