25 Kasım 2014 Salı

Nereye

Ankara'ya geldiğimden beri kendime kızıyorum tiyatro alışkanlığı edinemedim diye. Sürekli programa bakıp hangisine gitsek diye düşünüyoruz arkadaşlarla. Sonra bakıyoruz başka bir plan yapılmış. Geçen günlerde (geçen dediğime bakmayın neredeyse 1 ay olmuş) son dakika kararıyla Şinasi Sahnesi'nde oynayan Ankara Devlet Tiyatrosundan 'Nereye' yi izlemeye gittik.

Nereye; savaş, ekonomik kriz nedenleriyle toprağını bırakıp kaçan mültecilerin hikayesini anlatıyor. Olay bir kamyonun arkasında geçiyor. Uzun süreli bekleyiş, azalan oksijen, tükenen sabır... Her birinin umudu, farklı beklentileri var. Kimi ticarete atılıp zengin olacak, kimi çocuğuna ölüm korkusunun olmadığı bir hayat sunacak, kimiyse sadece rahat nefes almak istiyor. Bu yüzden o dar kamyon arkasındaki tüm bekleyişleri. Tek tek hepsinin hayalini izliyoruz. Aynı zamanda yaşadıkları zülmü, çaresizliklerini. 

Tiyatronun en güzel yanı olayları tüm canlılığıyla, içinden izlemek. Oyuncular için zor bir yanı ise seyirciyi oyunun içine çekebilmek bence. Oyunda ben kendimi gerçekten olayların içinde hissedebildim. Dramı, çaresizliği yaşadım bir nevi. 

İnsana yaşadığı dünyayı sorgulatan bir oyundu 'Nereye'.

6 yorum:

  1. Eski bir Ankaralı olarak en çok Ankara tiyatrolarını özledim. Sizi blogger haritasında keşfettim. Bana da beklerim.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kıymetini bilmek gerek o halde Ankara tiyatrolarının :)

      Sil
  2. Bayılıyorum böyle kitap bloglarına. İmrenmiyor da değilim. Benim de makyaj bloğum var. İlgilenirsen beklerim. Sevgiler. :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkürler beğeniniz için.
      Daha güzel paylaşımlara :)

      Sil
  3. geçen sene izlemiştim ben de bu oyunu ve çok beğenmiştim....dediğiniz çok doğru kesinlikle seyirciyi içine çeken bir oyun...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Şanslıyız öyleyse bu oyunu kaçırmadığımız için :)

      Sil