30 Kasım 2014 Pazar

Senden Önce Ben ~ Jojo Moyes

'Senden Önce Ben' çok fazla konuşuldu. Yorumlarda kitabı okurken ağlamayan neredeyse yoktu. Haliyle duygu yoğunluğu yüksek olan bir kitap olacağını öğrenmiştik. Kitaptan beklenti de artmıştı.

Kitap hakkında bilgisi olmayanlar/okumayanlar için konusundan bahsedeyim biraz. Ana karakterlerimiz Will ve Lou.

Will motosiklet kazası geçirmesi ile hayatı tamamen değişir. Hiçbir şeyden zevk almayan, gergin, mutsuz birine dönüşür.

Lou, çok sevdiği işinden ayrılmak zorunda kalır ve yeni bir iş aramaya başlar. Karşısına hiç beklemediği bakıcılık işi çıkar. Fakat bu iş biraz farklıdır. Yapması gereken şey genç, yakışıklı fakat geçirdiği kaza nedeniyle aksi birine dönüşmüş Will'e yeniden yaşama umudu vermeye çalışmaktır.

'Senden Önce Ben' iki kişinin klasik aşk hikayesini anlatan kitaplardan biraz daha farklı. Yani aralarındaki ilişki bakımından daha çok sevgi, fedakarlık, bağlılık, güven üzerinde kurulu bir ilişkiyi anlatıyor.

Empatiyi yaşatma anlamında ise oldukça başarılı. Bir an olsun kendinizi Will'in yerine koyup 'Böyle bir şey yaşarsam ne yaparım, birine güvenebilir miyim, hayattan zevk almaya devam eder miyim?' sorularını soruyorsunuz kendinize. Bize ne kadar basit, sıradan gelen şeylerin bazıları için ne denli zor olabildiği geliyor aklınıza.

Bir de Lou'nun gözünden bakalım, onun yerinde olsam 'Böyle bir işe başlayabilir miydim, umudumu ne kadar koruyabilirdim, ilk başlarda yeterince sabır gösterir miydim?' gibi pek çok soru yer ediyor zihninizde.

Kitap, kesin bir dille savunduğunuz kararları sorgulatabiliyor, özellikle de son bölümlerinde.

Yorumlarda da bahsedildiği gibi duygu yüklü, aşka farklı bir açıdan bakan bir kitap 'Senden Önce Ben'. Okurken ben de pek çok düşüncemi sorguladım, üzüldüm, gülümsedim. Yalnız içime sinmeyen bir nokta vardı kitapta. Okurken sıkılmadım elbette, ama yazarın konuyu uzatmaya çalıştığı hissine kapıldım. Pek çok yerde kendini tekrarladığını fark ettim. Bu beni biraz rahatsız etti okurken.

Çok büyük beklentilere girmeden okursanız daha fazla seveceğiniz, size pek çok düşüncenizi sorgulatacak, pek çok duyguyu yaşatacak bir kitap 'Senden Önce Ben'.







2 yorum:

  1. Bu kitabı aylar önce , devamlı alışveriş yaptım kitapyurdu sitesinde gördüm ve kitap altındaki bir yorumda kitabı okuyan kişi kitabın çok güzel olduğunu harika bir şekilde anlatmıştı bende o yorumdan sonra aldım. Fakat henüz okumama fırsat olmadı elimdeki kitaplar bittiğinde inşallah ilk bu kitabı okuyacağım. Ayrıca kitapla ilgili yorumunuz içinde teşekkür ederim.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Rica ederim. Çabucak biten bir kitap Senden Önce Ben :)

      Sil