24 Kasım 2014 Pazartesi

Zar Adam ~ Luke Rhinehart


Uzun zaman kitaplığımda durdu Zar Adam ve okumaya başlayana kadar da hakkında hiç olumsuz yorum duymamıştım. Farklı bir kurgusu olduğu belliydi. Sürükleyici olacağı izlenimi vermişti bana. Güzel şeyler bekliyordum kitaptan.

Sayfalar gitgide ilerlemeye başladı. 50... 100... 150... Ben hala kitaba dair umudumu yitirmedim, şimdi olacak bir şeyler diyorum. Sonra bu umut yerini sıkıntıya bıraktı. Yarıda bırakmayayım diye savaştım resmen kitapla. Zar Adam fikrini bulmuşsun tamam süper, ama bir konu bu kadar mu sıkıcı işlenir, bir kitap kendini bu kadar mı tekrar eder.

Psikiyatrist olan Luke Rhinehart Zar Kuramı'nı geliştirir ve bunu kendinde, sonra da hastalarında uygulamaya başlar. Hiçbir etik ilkeye uymayan bu kuram gün geçtikçe daha çok ses getirmeye başlar. Zar Kuramı'nın mantığı, zarın her sayısı için seçenekler sunulması üzerine kuruludur. Bu seçenekler içinde yapmaktan hoşlandığımız şeyler olduğu gibi, hiç istemediğimiz şeyler de olabilir. Zar atılır ve gelen sayıdaki seçenek uygulanır. Zar Kuramını kullanan kişiler ileride bağımlı olarak her türlü kararını zara danışarak vermeye başlarlar. Zar onlar için artık bir meta değil, güç simgesidir.

Luke Rhinehart zarlara danışmasının bedelini ailesi, işi ve tüm hayatıyla öder. Buna rağmen Zar Kuramı'nı uygulamaktan vazgeçmez ve Zar Merkezleri açar. Bu merkezlerdeki kişiler her seferinde farklı bir kişiliğin rolüne girerler.

İçerikten bahsettikten sonra konunun farklı olduğu açık. Fikir gerçekten ilgi çekici ama kitap boyunca bir sonuç bekliyor ama cevap alamıyorsunuz. Zar Adam mükemmel olabilecekken kurgusuyla daha çok düşüş yaşamış bir roman oldu benim gözümde. Bitirene kadar deyimi yerindeyse canım çıktı. Benim önerim okumadan önce bir kez daha düşünün.

2 yorum:

  1. Bana bu kitap çok anlamsız gelmişti. Hatta yarıda bırakmıştım. Bu kadar sevilmesine hala şaşırıyorum.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben de çok direndim yarıda bırakmamak için.
      Oldukça fazla beğeni alması bence de şaşırtıcı

      Sil