18 Aralık 2014 Perşembe

Mart Menekşeleri ~ Sarah Jio

Sımsıcak bir kitap. Bir o kadar sıcak da yazarı. Henüz Sarah Jio ve kitapları ile tanışmadıysanız en yakın kitapçıya gidip bir kitabını edinin :)

Kitaplarını okumadan önce bir ön yargım vardı. Her kitapçıda, avm de bulunan popüler romanlardan, kapağı süslü, içi boş kitaplardan olmasından korkuyordum. O yüzden pek ilgilenmemiştim. Sonra okuduğum kitap yorumları fikrimi değiştirmeye başladı ve yazarın üç kitabını birden aldım ve hepsi de bir çırpıda bitiverdi.

Kitabın konusuna gelirsek;
Yazar Emily, kocasının kendisini aldattığını öğrenince yengesi Bee'nin yanına, Bainbridge Adası'na gider. Mart ayını orada geçirmeye karar verir. Yengesinin evinde, kaldığı odanın çekmecesinde 1943 yılına ait bir günlük bulur. Kendini tutamayıp gizlice okumaya başlar ve bir aşk hikayesiyle ailesinin sırlarına tanık olur.

Kitapta geçmişe dönüşlerle dokunaklı bir aşk hikayesini, bir ailenin gizemli öyküsünü, Emily'nin yeniden başlayan hayatını okuyorsunuz. En güzel yanlarından biri de geçmişe dönüşlerle bugünkü kişiler arasında bağlantı kurma. En çok bu özellik sayesinde, kitap son ana kadar okurunu ayakta tutuyor bence. Aynı anda iki farklı kuşağı düşünüyor, ikisinin aşkını okuyor, her biri için ayrı sevinip üzülüyorsunuz.

Sade dili, sürükleyici anlatımı ve kurgusuyla beğendiğim bir kitap oldu.

Sarah Jio ile tanışmanız için iyi bir karar Mart Menekşeleri :)

9 yorum:

  1. Ben de aynen senin eskiden düşündüğün gibi düiünüyorum. Gerçekten o kadar okunası mı? :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Edebi yönüyle pek değer taşıdığını düşünmüyorum. Ancak içeriği ve akıcılığıyla sıcak bir kitap hissini uyandırdı bende. Sakin bir zamanda kendinizi yormadan okuyabileceğiniz bir kitap olabilir bu yönüyle :)

      Sil
  2. Ben de populer kitaplari okumaya zor itiyom kendimii :) bu 3 kitap birbirinden bagimsiz mi? Son kitabi var da bagimsiz mi bilmiyom ama?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yazarın Mart Menekşeleri, Yağmur Sonrası ve Böğürtlen Kışı kitaplarını aldım. Henüz ikisini okudum. Birbirini takip eden seri halinde değil. Sadece bir kitapta yer alan birkaç karaktere küçük de olsa diğer kitabın bazı bölümlerinde yer verilmiş. Belirli bir sıraya göre okumaya gerek olmadığını düşünüyorum :)

      Sil
  3. Böğürtlen kışı'nı severek okudum ama bu kitap süründü elimde.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Böğürtlen Kışı'nı henüz okumadığım için kıyaslama yapamıyorum. Ama bu kitabı çabucak bitirdim ben aslında :)

      Sil
  4. Merhaba,
    Blogumda kitap çekilişim var katılımınızı beklerim
    http://ilknur--akpinar.blogspot.com.tr/2014/12/dolu-dolu-cekilis.html

    YanıtlaSil