20 Nisan 2015 Pazartesi

Aylak Adam ~ Yusuf Atılgan

'Her şeye ''karşı'' duran, ''karşı'' çıkan, ''karşı'' olan bir adam... Aylak Adam... Bir adı bile yok. ''C'' diyor Yusuf Atılgan kısaca.'

4 mevsimde Aylak Adam'ın bir yılını anlatır kitap. Kendine ait bir işi yoktur. Geçimini sürdürebilir. Zengin değildir ama parası vardır. Kendine bazı işler bulur, bulduğu işler bile aylak adama özgüdür. Sonra bu işi 2-3 gün yapar. Yine eski Aylak Adam olur.

Aşkı arayan C.'nin hayatındaki iki farklı kadın vardır. İlki Güler, ikincisi ise Ayşe. Güler'de aradığı aşkı bulamaz. Ayşe ile daha karmaşık bir aşk serüveni vardır.

Yusuf Atılgan aylaklığı öyle bir anlatmış ki. Düşünün ki kahramana bir isim bile vermemiş.

Kitabın başlarında oldukça sıkıldım, bırakmamak için kendimi zorladım. Ama bir yerlerinde beni yakalayacağını hissettim. Sanırım yakaladı da. Aslında bir yerinde hepimizin kendini bulacağı bir yönü de var Aylak Adam'ın. Hem çok bizden hem de çok farklı bir kitap yazmış bence Yusuf Atılgan. Kitabı bitirdikten sonraki düşüncem, okumadım demeyin :)






2 yorum:

  1. yaklaşık bi 75 sayfa sonunda sıkılıp yarıda bırakmıştım ama tekrar dönmeyi düşünüyorum. umarım bende birşeyler yakalayabilirim aylak adamdan. vicdan yapıyorum kitap yarım kalınca :))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Aynı duyguları bende hissettim ki benim de en sevmediğim şeydir bir kitabı yarıda bırakmak. Aylar geçer unutmam, içimde sıkıntısı kalır resmen. Yarıda bıraktığım bir iki kitap vardır o yüzden. Aylak Adam bir şans verilmeyi daha çok hak edenlerden :)

      Sil