9 Nisan 2015 Perşembe

Kar Kokusu ~ Ahmet Ümit

Ahmet Ümit'in siyasi yönü ağır basan romanlarından biri Kar Kokusı. Polisiye yönü biraz daha geride kalmış sanki bu kez.

Olay Sovyetler Birliği'nin henüz dağılmadığı günlerde geçiyor. Moskova'da farklı ülkelerden gelen komünist parti üyesi gençlerin olduğu enstitüde bir Türk genç öldürülür. Bu cinayetle eğitim ortamı özellikle Türk grup arasında oldukça gerilir. Herkes birbirinden şüphe etmeye başlar. Sovyet istihbaratının da içinde olduğu ekip ile cinayet araştırılır.

Kitabı okurken Ahmet Ümit'in hakimiyetini yoğun şekilde hissettim. Sanki bir roman okumuyor da birinden gerçek olaylar dinliyor gibi hissediyorsunuz yazarın diliyle.

Her ne kadar akıcı olsa da diğer Ahmet Ümit romanlarına göre bana biraz yavan geldi bu kitap. Bir İstanbul Hatırası değil belki ama okunacak türden :)


6 yorum:

  1. Merhaba, böyle bir etkinliğim var. Katılır ve duyurursanız çok sevinirim.
    http://manolyadan.blogspot.com.tr/2015/04/kitap-okuma-etkinligi.html

    YanıtlaSil
  2. Yazarın bu kitabını okumamıştım. Ama Bab-ı Esrar özellikle çok sevdiğim kitabıydı. Bu arada bana da beklerim.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben de okumuştum Bab-ı Esrar'ı. Diğer kitaplarına göre daha farklıydı o kitapta anlatımı.

      Sil
    2. İşin içine mistik şeyler girince illa ki. Eski kuşaklardan mevlevilerle bağlantım olunca daha bir ilgiyle okumuştum kitabı.

      Sil
    3. Henüz okumadıysanız benim favorim İstanbul Hatırası :)

      Sil