18 Aralık 2015 Cuma

Kendine Ait Bir Oda ~ Virginia Woolf

Okuduğum ilk Virginia Woolf kitabı ve açıkça belirtmeliyim ki son olmayacağına eminim. Öncelikle kitabın anlatımı çok sade bu yüzden çok kolay okunuyor. Konusu ise ''kadın ve edebiyat''.

Yazarın şu cümlesi kitabı açıkça özetliyor aslında:

 “Para kazanın, kendinize ait ayrı bir oda ve boş zaman yaratın. Ve yazın, erkekler ne der diye düşünmeden yazın!..”

Woolf yeterince kadın sanatçı olmamasını koşullara bağlıyor. Ve kadına 'kendine ait bir oda' verildiğinde olacak değişimi anlatıyor. 1928 yılında oluşmaya başlayan bu kitabın günümüzü yansıtmaya devam ettiğini de fark edeceksiniz okuduğunuzda.

Üzerinde durduğu konu ve anlatımı nedeniyle ikinci kez okuyabileceğim kitaplar arasında 'Kendine Ait Bir Oda'. Diğer Virginia Woolf kitaplarını da bir o kadar merak ediyorum.

7 yorum:

  1. Ben de yeni aldim bu kitabı :-) böyle yorumlar görünce hemen okuyasim geliyor :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ne güzel o halde şu an elinizde olması, geciktirmemeli ben çok keyif almıştım :)

      Sil
  2. Bu aralar çok karşıma çıkıyor Virginia Woolf ama bir türlü okuma fırsatı bulamadım. Ama yazarın cümlesi dikkatimi çekti, kitabı merak ettim doğrusu

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kitabını okuyana dek sürekli aklımda olan yazarlardandı Virginia Woolf. Bu kitabı ile başlayabilirsiniz siz de benim gibi :)

      Sil
  3. Virginia Woolf okumaya ilk kitapları ile başlamanı tavsiye ediyorum galiba. Deniz Feneri'ni okumuştum ilk, aklımda neredeyse hiçbir şey kalmamış. Bilinç akışı tekniğiyle yazdığı kitapları takip etmek yorucu ve zor olabiliyor galiba, insanlar pes ediveriyor bir daha okumayacağım diye :) Oysa Dışa Yolculuk öyle değil, çok tatlı çok güzel bir kitap.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kendine Ait Bir Oda için anlatımı diğer kitaplarına göre sade dendiğini duymuştum. Belki bu kitapla başlamam iyi oldu o yüzden. Deniz Feneri ve özellikle Dışa Yolculuk'u ise aklıma yazdım :)

      Sil
  4. Bloğumda ödüllü blog keşif etkinliği ve bir de ayrıca çekiliş var beklerim sevgiler :)

    YanıtlaSil