20 Aralık 2015 Pazar

Küçük Prens ~ Antoine de Saint-Exupery

Okunacaklar listesinde uzun süre sırasını beklemiş bir kitap daha. Son zamanlardaki Küçük Prens 'çılgınlığını' da eklersek sanırım pek çok kişi okumuştur bu kitabı. Sinema filmi, sergileri, basılı ürünler derken Küçük Prens şimdi her yerde :)

Çocukluğunda kitabı okuyamamış olanlardanım ben. Bu nedenle ilk kez Can Yayınları'ndan çıkan Cemal Süreya ve Tomris Uyar çevirisi ile okuma şansını buldum.

Kitap her ne kadar çocuk kitaplarından çıksa da her yaşın kitabı bence. Bunu ise şu cümle oldukça güzel özetlemiş:

Küçük Prens bir yaşam tarzı, hayat felsefesidir.
Her ne kadar bir çocuk kitabı olsa da, aslında büyüklere de dersler verir.
Boa yılanının içindeki fili görebiliyorsanız ya da “Acaba koyun çiçeği yemiş midir?” diye merak ediyorsanız, içinizdeki çocuk hala oradadır.


Küçük Prens'i her okuyan farklı anlamlar çıkarabilir. Hayal gücünün üst seviyelerde kullanıldığı bir kitap benim için Küçük Prens. Biraz konusundan bahsedecek olursak da Küçük Prens'in çiçeği ile anlaşamayarak gezegeninin dışına çıkması ve Dünya'da karşılaştığı pilotun bize anlattıklarından oluşur kitap.

Çok fazla içeriğinden bahsetmek istemiyorum ki kitabın büyüsü bozulmasın.

En kısa zamanda okuyun, okutturun.
Filmini izleyin.
Koleksiyonunu yapın.
Her şeyiyle hissedin Küçük Prens'i.

7 yorum:

  1. Küçük Prensi kaç kere okudum bilmiyorum. Özellikle moralim bozuk olduğu zaman bana çok iyi geliyor. Benimde kendi blogum da yorumladığım bir masal. Sende çok güzel yazmışsın.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkürler bu güzel yorum için :)
      İnsana iyi gelen bir kitap gerçekten Küçük Prens.

      Sil
  2. çok özel bi kitap, çokk..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bu kitabı en iyi tanımlayabilecek kelimelerden biri gerçekten 'özel'
      (:

      Sil
  3. Her insan okumalı ve hayatının farklı dönemlerinde bir kez daha okumalı küçük prensi. Dünyada kutsal kitaplardan sonra en çok satan kitapmış biliyor muydun?

    YanıtlaSil
  4. Çocukken kaç kere okumuşumdur ben bile bilmiyorum. En son geçen sene tekrar okudum. Büyüsü kaçmasın diye filmi izlemeyi düşünmüyorum, en azından şimdilik :)

    YanıtlaSil