16 Aralık 2015 Çarşamba

Uyumsuz Defne Kaman'ın Maceraları 'Su' ~ Buket Uzuner

Hem yazarı hem de konusuyla okuduğum farklı bir kitap oldu Uyumsuz Defne Kaman'ın Maceraları. Buket Uzuner'in dilini de akıcı anlatımını da sevdim ben. Ankara'ya geldiğinde nasıl kaçırdım diye üzülüyorum şimdi. Sıra serinin diğer kitaplarında.

'Uyumsuz Defne Kaman'ın Maceraları' bir seri ve ilk kitabı 'Su'. Kutadgu Bilig'den alıntılar içeren kitapta Şamanlık hakkında da birçok bilgi var. Benim için romanın 3 ana karakteri var. Üçünü de birbirinden daha üst yere koyamıyorum çünkü hepsinin hayatından kesitler önemli. İlki Gazeteci Defne Kaman. Onun kaybolmasıyla başlıyor bütün olaylar. İkinci karakter ise onun peşine düşen Komiser Ümit Kaman. Bir de Komiser Ümit'e Defne'yi bulmasında yardım eden Sahaf Semahat var. Üçünün öyküsünü birden okuyoruz kitapta.

Komiser Ümit ve Sahaf Semahat, Defne Kaman'ı aramak için çıktıkları yolda Kutadgu Bilig'den mesajlar içeren şifrelerle karşılaşırlar. Bu mesajlar ikisinin de Kamanlık(şamanlık) ile ilgili bilgilerini sorgulamalarını sağlarken bir yandan da Defne Kaman'a ulaşmaları için birer ipucudur. Çıktıkları yolda karşılaştıkları olaylar kendi hayatlarını sorgulamalarına da neden olur.

Kamanlık geleneğinin yanı sıra ekolojik duyarlılık, kadına şiddet, yazarın diliyle 'erkek cinayetleri' de işlenmiş kitapta. Bir de farklı bir yanı var ki Buket Uzuner, romanın anlatıcısı, aralarda akışın içine girerek okuyucuyla konuşuyor.

Özellikle yarısından sonra hızla bitirdim kitabı. Son sayfalarını merakla okurken bittiğine sevinemedim bile. Tam işler çözülürken bir sürpriz daha çıktı. Yazar kitabı öyle bir yerinde bırakmış ki. Serinin ikinci kitabı da yanınızda mutlaka olmalı bu yüzden.

İkinci kitabı da mutlaka okumalıyım dedikten bir gün sonra da okulun kütüphanesinde kitapla karşılaştım. Elimdeki kitap biter bitmez sıra 'Toprak'ta.

2 yorum:

  1. çok kaptırmıştım kendimi, bu kitabı okurken.
    zaten buket uzuner de en sevdiğim yazarlardandır.
    ama acaba tadında mı kalsa, büyüsü bozulur mu ki diye 2. kitabı okumadım henüz.
    yorumunu bekliyorum Toprak hakkındaki..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Şu an Ahmet Ümit'in yeni kitabını okuyorum. O biter bitmez başlayacağım Toprak'a. Hemen paylaşırım yorumumu da. Bakalım aynı tadı alabilecek miyim, bu sefer neler bekliyor öğreniriz :)

      Sil