21 Ocak 2016 Perşembe

Kış Güneşi

Artık blogumda yeni bir bölüm var: Pratik tarifler!
Yapımı oldukça basit, öğrencilik hayatımda denediğim beğendiğim tarifleri blogumda yayınlamaya karar verdim.

Öncelikle yemek konusunda hiçbir iddiam yok elbette. 1,5 yıl önce yurttan eve taşındım ve hayatımda ilk kez yemek yapmaya bu sayede başladım. Bir yemeği denerken anneme en ince ayrıntısına kadar anlatmasını istiyordum bu yüzden. Amacım da özellikle yemek yapmaya yeni başlamış kişiler için yeni fikirler oluşturmak. En sıradan yemeği bile kendi deneyimlediğim tarifle aktararak birilerine yardımcı olmak. Her ne kadar mutfakta yeni de olsam inanılmaz zevk alıyorum.

İlk tarif çikolata düşkünü biri olarak bir tatlı: Kış Güneşi.

Adında her ne kadar kış olsa da bu tatlı sıcak yaz günleri için de güzel bir alternatif ve yapımı ise çok basit.


Malzemeler:

1 paket tavuk göğsü
1 paket krem şanti
1 paket çikolatalı sos
25 gram Margarin
Süt

İlk aşamada tavuk göğsünü 2,5 su bardağı süt ile karıştırarak pişiriyoruz. Kaynamaya başladıktan sonra 25 gram margarini ekleyip 3-4 dakika daha kaynatıyoruz. Bir kaba alıp oda sıcaklığına geldiğinde buzdolabına koyup 1 saat bekletiyoruz.

Krem şantiyi 1 çay bardağı soğuk süt ile 2-3 dakika çırpıyoruz (Çikolatayı çok sevdiğim için ben çikolatalı krem şanti tercih ettim). Daha sonra buzdolabından çıkardığımız tavuk göğsünü ekleyip 4-5 dakika daha çırpıyoruz. Bir kaba döküp dolapta 3-4 saat bekletiyoruz.

Çikolatalı sosu 2,5 su bardağı süt ile pişiriyoruz. 2-3 dakika kaynayacak.

Önceden hazırlayıp dolapta beklettiğimiz karışımı servis yapacağımız kuplara döküyoruz. Üstüne ise biraz soğuduktan sonra çikolatalı sosu döküyoruz. Sosun biraz donması için buzdolabında bekletebilirsiniz.

Soğuduktan sonra tatlımız servis için hazır.

Çok basit olan bu tarifin tek dezavantajı buzdolabında bekletme süresinden dolayı geç servis yapılması. Yapmaya karar vermeden önce bunu göz önüne almayı unutmayın.

Eğer siz de benim gibi çikolata severseniz bu soğuk, çikolatalı tatlıyı seveceksiniz :)

6 yorum:

  1. Beni sessizce takibe aldığınız için teşekkür ederim ben de sizi takibe aldım

    YanıtlaSil
  2. Nefis görünüyor, teşekkürler :)

    YanıtlaSil
  3. Harika :)) Çikolatalı olan herşeyi seviyorum :)

    YanıtlaSil
  4. Paylaştığınız bu güzel kış gunesini deneyeceğim, :) takipteyim, sevgiler...

    YanıtlaSil
  5. ımm çikolata... nefis görünüyor

    YanıtlaSil